شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مازندران#کرونا

مازندران در معرض خطر جدی کرونا و کاهش ۵۰ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی

 مازندران در معرض خطر جدی کرونا و کاهش ۵۰ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه مازندران در معرض خطر جدی بیماری کویید ۱۹ قرار دارد ، گفت : سیر بیماری در مازندران بشدت افزایشی شده است و در حال حاضر ۳۵ درصد از تخت‌های بیمارستان‌ها پر شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سیمین بابایی روز شنبه با اشاره به قرمز شدن رنگ کرونایی ۹ شهرستان مازندران از امروز ، پیش بینی کرد که با پیشروی کنونی و بر اساس معیارهای موجود  تا پایان هفته تمامی شهرهای مازندران وارد وضعیت قرمز شوند.

وی با بیان این که در دو هفته اخیر شمار  مراجعه سرپایی و بستری در استان حدود سه برابر شده است ، گفت : کودکان به علت عدم تزریق واکسن بیشتر در معرض خطر قرار دارند و میزان بستری کودکان در این پیک بیشتر از پیک های قبلی است .

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با هشدار  نسبت به خطر سویه جدید برای بانوان باردار ، افزود : از شروع پیک هفتم تاکنون ۱۲۹ مادر باردار با علائم کرونا به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد ۳۲ نفر در بیمارستان بستری شدند.

وی از آماده باش بیمارستان های دولتی و خصوصی استان برای ارائه خدمات به مبتلایان کرونا در پیک هفتم خبر داد و گفت : بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال آماده شدن برای شرایط فوق بحرانی احتمالی هستند.

دکتر  بابایی توضیح داد: در همین راستا از تمامی دستگاه های اکسیژن ساز و ونتلاتور بیمارستان ها بازدید به عمل آمده و اقدامات لازم برای سرویس دستگاه ها انجام شده است.

منبع: ایرنا