شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اوکراین#روسیه#وزارت#وزارت دفاع

در ۲۴ ساعت گذشته؛

روسیه: ۱۱ پهپاد جنگی اوکراین را منهدم کردیم

روسیه: ۱۱ پهپاد جنگی اوکراین را منهدم کردیم

سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱ پهپاد جنگی اوکراین را منهدم کردیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز شنبه در خصوص ادامه عملیات نظامی این کشور در اوکراین اعلام کرد که یک هزار و ۶۰۰ هواپیمای بدون سرنشین، ۴ هزار و ۱۴۶ تانک و خودروی زرهی و نیز ۴ هزار و ۴۵۳ خودروی نظامی ارتش اوکراین تا کنون نابود شده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این خصوص ادامه داد: تا کنون (از آغاز عملیات ویژه نظامی مسکو در اوکراین)، ۲۶۰ فروند هواپیما، ۱۴۴ بالگرد، هزار و ۶۰۰ هواپیمای بدون سرنشین، ۳۵۷ سامانه موشکی زمین به هوا، ۴ هزار و ۱۴۶ تانک و خودروی زرهی، ۷۶۳ موشک انداز، ۳ هزار و ۱۸۵ قبضه توپ صحرایی و خمپاره و ۴ هزار و ۴۵۳ خودروی نظامی اوکراین در این جنگ نابود شده اند.

«ایگور کوناشنکوف» در ادامه اضافه کرد: نیروهای پدافند هوایی روسیه ۱۱ پهپاد جنگی اوکراینی را در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق خرسون و خارکیف و جمهوری خلق دونتسک منهدم کرده اند.

وی در این باره خاطر نشان کرد: هواپیماهای جنگی، موشک ها و نیروهای توپخانه روسیه در ۲۴ ساعت گذشته در عملیات ویژه خود در اوکراین بیش از ۲۴۰ پایگاه نظامی اوکراین را هدف قرار دادند. همچنین، ۱۲ پست فرماندهی، ۴ انبار موشک/ توپخانه و مهمات در منطقه شهرک‌ها منهدم شده اند.