شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مازندران

تأمین ۶۷ درصد کاغذ کتاب‌های درسی توسط چوب و کاغذ مازندران

تأمین 67 درصد کاغذ کتاب‌های درسی توسط چوب و کاغذ مازندران

آیین آغاز تولید کاغذ چاپ و تحریر ویژه کتب درسی دانش آموزان در محل شرکت صنایع چوپ و کاغذ مازندران در ساری برگزار شد؛ بر این اساس ۶۷ درصد کاغذ کتاب‌های درسی توسط چوب و کاغذ مازندران تامین میشود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ با حضور استاندار مازندران، نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و مدیرکل صنایع سلولزی چاپ و نوشت افزار وزارت صمت آیین آغاز تولید کاغذ چاپ و تحریر ویژه کتب درسی دانش آموزان در محل شرکت صنایع چوپ و کاغذ مازندران در ساری برگزار شد.

پیش از این، در راستای حمایت از تولید داخلی، تفاهم‌نامه همکاری تأمین 30 هزارتن کاغذ برای چاپ کتاب‌‌های درسی سال تحصیلی 1402-1403 بین سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و شرکت صنایع چوپ و کاغذ مازندران منعقد شده بود.

طبق این تفاهم‌نامه، 30 هزار تن از 45 هزار تن کاغذ مصرفی کتاب‌های درسی همه مقاطع تحصیلی را شرکت صنایع چوپ و کاغذ مازندران  تأمین می‌کند که 67 درصد کاغذ مورد استفاده برای چاپ تمام کتاب‌های درسی است و این کاغذ‌ها باید 70 درصد کیفیت کاغذ‌های خارجی را داشته باشند.

استفاده از کاغذ‌های ایرانی و کاهش ارز ترجیحی کتاب‌های درسی، 60 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی خواهد داشت و موجب کاهش قیمت کتاب‌های درسی می‌شود و باعث حمایت از تولید داخلی و اشتغال زایی خواهد شد.

 

انتهای پیام/