شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ارتش#ترکیه

ارتش سوریه ۳ مقر در رقه احداث کرد

العهد: ارتش سوریه 2 هزار نیرو به شمال حلب اعزام کرد

همزمان با تهدید ترکیه مبنی بر حمله به شمال سوریه، نیروهای سوری سه مقر نظامی در شمال این کشور احداث کردند.

به گزارش مشرق، در راستای مقابله با تهدیدات ترکیه مبنی بر آغاز عملیات در شمال سوریه، ارتش سوریه درحال تجهیز نیروهای خود در مناطق مرزی است.

یک منبع میدانی گفت که ارتش سوریه در اطراف روستای «التراوزیة» واقع در شمال استان رقه (شمال سوریه)، سه مقر نظامی جدید احداث کرد. این مقرها در نزدیکی جاده بین‌المللی موسوم به «ام-۴» است.

به گفته این منبع، ارتش سوریه همچنین در حال ایجاد خاکریز و اتاقهای پیش‌ساخته است تا بتواند بر قسمتی از این جاده متمرکز شود که استانهای الحسکه و رقه را به هم وصل می‌کند.

این منبع با بیان اینکه شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» و نیروهای روس هم در کنار ارتش سوریه حضور دارند، گفت: ارتش سوریه تجهیزات نظامی جدیدی به نزدیکی مواضع ارتش ترکیه و عناصر وابسته به آن در غرب تل ابیض واقع در شمال الحسکه ارسال کرده است.

 منابع محلی در شمال سوریه اواخر تیر ماه گذشته خبر دادند که در پی توافق با دولت روسیه و نیروهای دموکراتیک، ۳۰۰ نظامی ارتش سوریه در شهر منبج واقع در شمال استان حلب مستقر شدند.

 «مظلوم عبدی» فرمانده نیروهای دموکراتیک هم پیش از این، از ایران و روسیه خواست که مانع از حمله جدید ترکیه به شمال و شمال شرق سوریه شوند.

به گفته مظلوم عبدی، ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا موضع «ضعیفی» اتخاذ کرده و این موضع «برای پایان دادن به تهدیدات (ترکیه برای انجام حملات جدید) ناکافی است».

وی همچنین مدعی شد، به دنبال مذاکرات آنها با روسیه این گروه شبه نظامی به نیروهای ارتش سوریه اجازه دادند که تعداد نظامیان بیشتری به مناطقی از قبیل «کوبانی» و «منبج» در شمال سوریه وارد کند.

این شبه‌نظامیان در سال‌های گذشته نیز در زمان حملات ترکیه دست به دامان دمشق شده و برای هم پیمانی با ارتش سوریه تمایل نشان داده بودند. به طوریکه در جریان عملیات نظامی ترکیه در سال ۲۰۱۹ موسوم به «چشمه صلح» زمانی که آمریکا کردها را تنها گذاشت، آن‌ها از ارتش سوریه خواستند تا وارد شهرهای «منبج» و «کوبانی» شوند.

درخواست مظلوم عبدی فرمانده شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه در حالی بیان شده که این گروه، پیاده‌نظام ائتلاف آمریکایی در شمال شرق سوریه محسوب می‌شود.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه چندی پیش در نشستی با اعضای حزب «عدالت و توسعه» این کشور اعلام کرد که نیروهای ترکیه «منبج» و «تل رفعت» سوریه را از آنچه «تروریست» خواند، پاکسازی خواهند کرد. او همچنین اشاره کرد که عملیات ترکیه به صورت تدریجی در دیگر مناطق سوریه نیز ادامه خواهد یافت.

اردوغان پیش از این اظهارات اعلام کرده بود که آنکارا به تلاش خود برای ایجاد آنچه «منطقه امن» خواند، در عمق ۳۰ کیلومتری در طول مرزهای جنوبی با سوریه ادامه خواهد داد.

منبع: فارس