شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#دولت#افغانستان

رئیس جمهور قرقیزستان: آسیای مرکزی رویکرد مشترکی را درباره افغانستان اتخاذ کند

رئیس جمهور قرقیزستان: آسیای مرکزی رویکرد مشترکی را درباره افغانستان اتخاذ کند

«صدر جباروف» رئیس جمهور قرقیزستان با تأیید ارتباط این کشور با دولت موقت طالبان، از کشورهای آسیای مرکزی خواست تا رویکرد مشترکی را درباره افغانستان اتخاذ کنند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «صدر جباروف» رئیس جمهور قرقیزستان اظهار داشت این کشور به منظور تضمین صلح و ثبات در منطقه با مقامات دولت موقت طالبان تماس دارد.

جباروف همچنین ابراز امیدواری کرد سازمان ملل، کشورهای منطقه و جهان نیز همکاری و هماهنگی خود را برای حل مشکلات افغانستان افزایش دهند.

وی ضمن درخواست از جامعه جهانی برای ادامه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان گفت: وضعیت افغانستان بسیار دشوار و غیر قابل پیش‌بینی است. کشورهای آسیای مرکزی باید رویکرد سیاسی مشترکی را درباره افغانستان اتخاذ کنند تا این کشور را در مسیر توسعه قرار دهند.

رئیس جمهور قرقیزستان در حالی بر ایجاد رویکرد مشترک کشورهای آسیای مرکزی درباره افغانستان تأکید می‌کند که قرار است در هفته آینده اجلاس سازمان همکاری شانگهای به میزبانی تاشکند برگزار شود و افغانستان نیز از محورهای این نشست خواهد بود.

بر اساس گزارش‌ها، هیئتی از دولت موقت طالبان نیز در این نشست حضور خواهد یافت.

پیش از این برخی رسانه‌‎ها گزارش داده بودند کشورهای آسیای مرکزی به ویژه ازبکستان تمایل به ایجاد یک توافق بین‌المللی برای به رسمیت شناختن دولت موقت طالبان دارد.

انتهای پیام/.