شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روغن#خوزستان#اهواز

کشتی حامل ۹ هزار تن روغن خام در بندر امام خمینی(ره) لنگر انداخت

کشتی حامل ۹ هزار تن روغن خام در بندر امام خمینی(ره) لنگر انداخت

اهواز - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: یک فروند کشتی حامل ۹ هزار تن روغن خام آفتاب گردان روز شنبه به لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) رسید.

امید جهان نژادیان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این محموله توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران وابسته به وزارت جهاد کشاورزی سفارش و خریداری شده است افزود: در چند روز آینده این کشتی در اسکله مخصوص تخلیه روغن خوراکی پهلو خواهد گرفت.

وی گفت: روغن خام آفتاب گردان پس از تخلیه به صورت یکسره به کارخانه‌های تصفیه روغن سراسر کشور ارسال خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان ادامه داد: چند محموله روغن خوراکی دیگر توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران سفارش و خریداری شده است که در هفته‌های آینده به بندر امام خمینی(ره) خواهند رسید.

جهان نژادیان افزود: واردات روغن خام خوراکی با وجود مناقشه روسیه و اوکراین که از تولیدکنندگان عمده غلات و روغن در جهان هستند طبق برنامه ادامه خواهد داشت.

حدود ۸۵ تا ۹۰درصد روغن خوراکی مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شود. خشکسالی ۲ سال اخیر و کاهش تولید دانه‌های روغنی، حجم واردات روغن خوراکی را افزایش داده است. 

۸۰ درصد کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور می‌شود. این بندر راهبردی کشور در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز و در خور موسی واقع شده است.