شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اروپا#ملی‌پوشان#ایتالیا

نائب رئیس فدراسیون قایقرانی: کاپ اروپا چالش جدیدی برای ملی‌پوشان بود

نائب رئیس فدراسیون قایقرانی: کاپ اروپا چالش جدیدی برای ملی‌پوشان بود

تهران- ایرنا- نائب رئیس زنان فدراسیون قایقرانی گفت: سطح مسابقات کاپا اروپا در ایتالیا خوب بود زیرا قایقرانان به دلیل آنکه تاکنون در رودخانه پارو نزده بودند، چالش جدیدی را امتحان کردند و برای نخستین بار در این رقابت‌ها حضور یافتند.

کتایون اشرف روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا درباره مسابقات پیش روی تیم‌های ملی قایقرانی، اظهار داشت: تیم‌های زیر ۱۸ و ۲۳ سال آب‌های آرام تا پایان شهریور به مسابقات قهرمانی جهان در مجارستان و تیم ملی قایقرانی به مسابقات دانشجویان جهان که شهریور ماه در لهستان برگزار خواهد شد، اعزام خواهند شد. تیم روئینگ نیز راهی مسابقات قهرمانی جهان در کشور جمهوری چک می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قایقرانی جزو بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی نیست تا روی آن برنامه‌ریزی کنیم، گفت: در حال حاضر برای اعزام به این سه مسابقه و نیز لیگ‌های کانوپولو، آب‌های آرام، روئینگ و اسلالوم تمرکز کردیم. همچنین برگزاری المپیاد ایرانیان در سه رشته آب‌های آرام، روئینگ و اسلالوم در رده نوجوانان برای ما بسیار حائز اهمیت است.

نائب رئیس زنان فدراسیون قایقرانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بازی‌های آسیایی را در پیش داریم پدرو سنا سرمربی برزیلی تیم ملی قایقرانی، طبق برنامه کارهای خود را پیش می‌برد. در کنار آن فدراسیون قایقرانی برای رشته‌های رفتینگ، کانوپولو، اسپرینت، روئینگ و اسلالوم تا پایان سال برنامه‌ریزی‌ لازم را انجام داده است.

وی درباره عملکرد دختران در کاپ اروپا یادآور شد: در این مسابقات در ماده اسلالوم به طلا و در ۲ ماده دیگر به نقره رسیدیم و در مجموع دوم شدیم. سطح این مسابقات خوب بود زیرا قایقرانان به دلیل آنکه تاکنون در رودخانه پارو نزده بودند، چالش جدیدی را امتحان کردند و برای نخستین بار در کاپ اروپا به میزبانی ایتالیا حضور یافتند. ملی‌پوشان از این چالش به خوبی بیرون آمدند و امیدوارم این روند در آینده هم ادامه داشته باشد.

اشرف با اشاره به اینکه در این مدت ملی‌پوشان خود را برای بازی‌های آسیایی آماده می‌کردند، گفت: با توجه به تعویق این بازی‌ها و آمادگی دختران از آنها انتظار داریم تا به فینال A مسابقات قهرمانی جهان و  دانشجویان جهان راه یابند. هر چند، تعویق بازی‌های آسیایی یک شوک بود اما ملی‌پوشان دوباره کار خود را آغاز کردند.

وی تاکید کرد: از تجربیات گذشته برای آینده استفاده می‌کنیم و در برخی مواقع نمی‌توان وضعیت قایقرانی را با گذشته مقایسه کرد. هر زمانی شرایط خاص خود را دارد و باید هوشمند باشیم. از هر چیزی که برای ما گذاشته شده به نفع آینده استفاده می‌کنیم.

مسابقات رفتینگ کاپ اروپا ١۵ تا ١٨ تیر در آئوستا ایتالیا برگزار شد. در روز پایانی این رقابت‌ها قایقرانان در ماده اسلالوم رقابت کردند.

تیم زنان با ترکیب ستاره همایون‌فرد، سحر قاسمی، فائزه روناسی، مبینا قاسمی و صبا فدایی با مربیگری سارا آل‌ابراهیم و تیم مردان با ترکیب حسین اسماعیل‌زاده، سیدبهداد مهاجرانی، محمدرضا صفدریان، سیدفرید پورآذریان و هادی خسروی با مربیگری هادی قاضی‌عسگر و به سرپرستی فرزاد نکوئی در این رویداد حضور پیدا کردند.