شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شمشیربازی#قهرمانی جهان

میرشفیعی: سفر توریستی ضعف‌های شمشیربازی را نمایان کرد/ نمی‌دانیم قربانی سرمربی است یا فخری

میرشفیعی: سفر توریستی ضعف‌های شمشیربازی را نمایان کرد/ نمی‌دانیم قربانی سرمربی است یا فخری

تهران- ایرنا- مدیر اسبق تیم‌های ملی شمشیربازی گفت: همانطور که پیش از آغاز مسابقات قهرمانی جهان هم گفته بودم شاهد یک عملکرد بسیار ضعیف از تیم کشورمان در این رویداد بودیم و آنچه در این مسابقات رقم خورد به هیچ عنوان قابل دفاع نیست. حضور در جهانی مصر بیشتر یک سفر توریستی بود.

عبدالرضا میرشفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و در واکنش به نتایج شمشیربازان کشورمان در رقابت‌های قهرمانی جهان، اظهار داشت: قبل از این اعزام به اتفاقات و آنچه پیش روی ماست، صحبت کردم و هشدار دادم. متاسفانه علی‌رغم میل باطنی و عرقی که به شمشیربازی داریم، شاهد مسائلی بودیم که خوشایند جامعه این رشته نیست و امیدوارم با بهبود شرایط، شمشیربازی به مسیر درست خود بازگردد.

وی ادامه داد: وقتی در یک فدراسیون و در بین ارکان اصلی آن هیچ فرد متخصصی وجود نداشته باشد، همین می‌شود که در مصر رقم خورد. سفر به قاهره بیش از آن که یک سفر ورزشی با نتایج قابل قبول برای ما باشد یک سفر تفریحی و توریستی بود. آنچه در رقابت‌های شمشیربازی قهرمانی جهان رقم خورد ضعف‌ها،‌ سوء‌مدیریت و مسیر اشتباه این رشته را بیش از پیش نمایان ساخت و متاسفانه شاهد نتایج بسیار بد و غیرقابل دفاع در این رویداد بودیم.

مدیر اسبق تیم‌های ملی شمشیربازی یادآور شد: اگر بخواهیم عملکرد کلی تیم کنیم باید بپذیریم که نتایج بسیار ضعیفی به دست آمد، ما جایگاه هفتم خودمان را در سابر مردان از دست دادیم و در رقابت‌های تیمی به ترکیه که پائین‌تر از ما بود، باختیم. شکست برابر ترکیه به هیچ عنوان قابل دفاع نیست و باید این نتایج و مسایلی از این دست به خوبی بررسی و واکاوی شود.

میرشفیعی: سفر توریستی ضعف‌های شمشیربازی را نمایان کرد/ نمی‌دانیم قربانی سرمربی است یا فخری

وی در مورد علی پاکدامن یادآور شد: او موفق شد خودش را به جمع ۸ ورزشکار برتر این مسابقات برساند اما ما از او انتظار مدال داشتیم که در این راه ناموفق بود. در سابر تیمی نتایج خوبی به دست نیامد و می‌توانم بگویم ره‌آورد رقابت‌های شمشیربازی قهرمانی جهان برای ما فاجعه‌آور بود. 

میرشفیعی در مورد عدم حضور امین قربانی در کنار ملی‌پوشان و در هنگام رقابت‌ها تاکید کرد: سرمربی تیم ملی ایران در سابر کیست؟ چرا امین قربانی را در کنار بچه‌ها ندیدیم؟‌ مگر پیمان فخری استعفا نکرده بود پس چرا یک شبه راهی مصر می‌شود و تیم را تحت هدایت خود می‌گیرد؟ این‌ها مسائلی است که باقرزاده باید به آن پاسخ بدهد و شفاف‌سازی کند. اگر قربانی سرمربی است، کجا بود و اگر نیست چرا اعلام نمی‌شود.

او با اشاره به اینکه در رقابت‌های قاره‌ای و آسیایی به دلیل و بهانه نبود منابع مالی تیم را اعزام نمی‌کنیم اما با چندبرابر هزینه، راهی رقابت‌های شمشیربازی قهرمانی جهان می‌شویم گفت: در فلوره زنان دو دختر ۱۶ و ۱۷ ساله را اعزام می‌کنیم که نتایج نشان داد آنها در فشار مسابقات نتوانستند خودشان را پیدا کنند. وقتی این بچه‌ها در رقابت‌های آسیایی بازی نکرده‌اند مگر می‌شود در چنین سطحی به مصاف رقبای خود بروند. طبیعی است ورزشکار نمی‌تواند خودش را به خوبی پیدا کند. ما آینده ورزشکار را به بازی گرفته‌ایم و نتایجی که به دست آمد گواه این ادعاست.

وی به حضور سایر نفرات اعزامی هم اشاره کرد و گفت: البته در همین مسابقات شاهد اتفاقات خوبی هم بودیم، مثلا اعظم بختی در اپه زنان موفق شد به جدول اصلی راه پیدا کند اما بازهم تاکید می‌کنم توجه به بیش از حد به سابر و کم توجهی به اپه و فلوره، شمشیربازی را در مسیر اشتباهی قرارداد که امیدوارم با رفتن مدیران کنونی فدراسیون، این مهم مورد توجه قرار گیرد. 

میرشفیعی: سفر توریستی ضعف‌های شمشیربازی را نمایان کرد/ نمی‌دانیم قربانی سرمربی است یا فخری

این کارشناس شمشیربازی کشورمان گفت: تیم جوانان اسلحه اپه کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا به مدال برنز رسید و این نشان می‌دهد ما ظرفیت و پتانسیل موفقیت را داریم اما چرا این بچه‌ها دیده نمی‌شوند؟ البته در همان مسابقات باقرزاده نمی‌خواست تیم را اعزام کند که این حضور با حمایت اسپانسر انجام شد و دیدیم که نتیجه بخش هم بود. الان هم برای هر شکست و نتیجه بدی که می‌آورند بهانه‌تراشی می‌کنند که بیشتر شبیه عوام‌فریبی و فرار رو به جلو است.  

مدیر اسبق تیم‌های ملی شمشیربازی افزود: همه ما در صدد این هستیم که فدراسیون را به دست مدیران کاربلد و دلسوز شمشیربازی بسپاریم. در ارکان فدراسیون چرا نباید یک فرد متخصص به این رشته حضور داشته باشد. مگر این مدیران در تصمیم‌گیری‌های کلان این رشته تاثیرگذار نیستند پس چرا نباید در بین آنها از جامعه شمشیربازی افراد کاربلدی حضور داشته باشند؟ 

وی ادامه داد: امیدوارم آنهایی که باید و می‌توانند در اعزام‌ها، اتفاقات پیرامونی و نتایجی که به دست می‌آید ورود کرده و همه چیز را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهند. اگر کم‌کاری یا سوء‌مدیریتی بوده برخورد کنند و اگر اشتباهی صورت گرفته مدیران بازخواست شوند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.