شهر خبر

قرارگاه‌ آسیب‌های اجتماعی تجربه خوب مشارکت دستگاه‌های مختلف بود/ در دوره گذشته اعتقادی به ساماندهی معتادان متجاهر وجود نداشت

قرارگاه‌ آسیب‌های اجتماعی تجربه خوب مشارکت دستگاه‌های مختلف بود/ در دوره گذشته اعتقادی به ساماندهی معتادان متجاهر وجود نداشت

شهردار تهران گفت: اینکه در دوره گذشته برای افزایش ظرفیت اقدام به خصوصی صورت نگرفته بود، به این دلیل است که اعتقادی به درمان این افراد نبود و در دروه های گذشته می‌گفتند بگذارید این افراد در کنار یکدیگر بلولند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در مراسم راه اندازی ۶ مرکز گروه خاص و منع پذیرش آسیب دیدگان اجتماعی، که امروز شنبه (اول مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: سه کلمه خدمت، مشارکت، پیشرفت، کلماتی بودند که براساس آن کارکرد ما شکل گرفت.

وی گفت: افراد مختلف که ماموریت های مختلفی داشتند در قرارگاه اجتماعی دور هم جمع شدند تا به ضعیف ترین بخش جامعه خدمت داشته باشند.

زاکانی افزود: ما می‌خواهیم شرایطی را فراهم کنیم که معتادان در مدار درست خودشان قرار گیرد، گام اول که  خدمت بود را در قرارگاه اجتماعی معطوف به این دسته از این عزیزان در شهر قرار دادیم و این دنبال کردیم این خدمت را جوری ادامه دهیم که فقط رویه های کذشته دنبال نشود و افراد بعد از ترک مجدد بازگردند.

شهردار تهران ادامه داد: درحال حاضر علاوه بر درمان اعتیاد، زمینه اشتغال و توانمندسازی این افراد و ایجاد پیوستگی این افراد با خانواده هایشان را دنبال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: ۶ ماهه اول قرارگاه آسیب های اجتماعی تمام شد، دوران بحران را عبور کردیم و امروز زمام تثبیت مدیریت در این زمینه است.

زاکانی گفت: در کنار این امر، راه اندازی کارگروه کودکان کار شکل گرفت تا بتوانیم به این طفلان معصومی که استثمار می‌شوند، کمک کنیم. گام بعدی نیز موضوع تکدی گری است. 

شهردار تهران بیان کرد: برای این خدمت نیاز بود من‌ها کنار گذاشته و ما شود، قرارگاه اجتماعی یک تجربه بسیار خوبی بود و ۱۴ دستگاه در آن مشارکت داشتند.

وی تصریح کرد: اختلاف سلیقه ممکن است میان دستگاه‌ها وجود داشته باشد، اما باید در کنار یکدیگر دست به دست هم دهیم و‌ نوکری مردم را کنیم، که این مشارکت به خوبی در قرارگاه آسیب های اجتماعی شکل گرفت.

زاکانی افزود: امروز وقتی توسعه ظرفیت مراکز درمان اعتیاد در بخش‌های مختلف را می‌بینیم، راه اندازی یاور شهرها را می‌بینیم، حکایت از یک اراده جمعی دارد.

شهردار تهران اظهار کرد: این خدمت بزرگ است و این مشارکت تمامی دستگاه‌ها زمینه این خدمت را فراهم‌ کرده است. وقتی نگاه ما این است که ناموس ما، برادر ما، خواهر ما و … کف خیابان است با نگاهی که این افراد را مزاحم بدانیم، متفاوت است. 

وی گفت: اینکه در دوره گذشته برای افزایش ظرفیت اقدام به خصوصی صورت نگرفته بود، به این دلیل است که اعتقادی به درمان این افراد نبود و در دروه های گذشته می‌گفتند بگذارید این افراد در کنار یکدیگر بلولند، این افراد را نوعی زیست شهری و تبعات شهرنشینی مدرن می‌دانستند.

انتهای پیام/