شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#معتادان

افزایش ۴هزار نفری ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در استان تهران/ بی‌توجهی به راه اندازی مراکز درمان معتادان در دوره‌های گذشته

افزایش ۴هزار نفری ظرفیت نگهداری معتادان متجاهر در استان تهران/ بی‌توجهی به راه اندازی مراکز درمان معتادان در دوره‌های گذشته

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: در بازه زمانی ۶ ماهه گذشته ۴ هزار ظرفیت به استان تهران اضافه شد این درصورتی است که در سال‌های گذشته اقدام به خصوصی صورت نگرفته بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران در مراسم راه اندازی ۶ مرکز گروه خاص و منع پذیرش آسیب دیدگان اجتماعی، که امروز شنبه (اول مردادماه) برگزار شد، اظهار کرد: تلاش‌هایی که در تشکیل قرارگاه اجتماعی در استان و شهر تهران صورت گرفته است، دستگاه‌های مختلفی در این خصوص همراه بودند.

وی گفت: زمانی در شهر و استان تهران برای ساماندهی معتادان متجاهر شروع شد، سال‌ها بود حتی برای افزایش ظرفیت مراکز اقدامی صورت نگرفته بود. 

جوهری بیان کرد: امروز ۱۶ شهرستان در استان تهران داریم، تمام فرمانداران در این حوزه ورود کردند، در بازه زمانی ۶ ماهه گذشته ۴ هزار ظرفیت به استان تهران اضافه شد این درصورتی است که در سال‌های گذشته اقدام به خصوصی صورت نگرفته بود.

معاون استاندار تهران افزود: تا دو ماه آینده طی هدف گذاری‌ها، ۴ هزار ظرفیت دیگر راه اندازی می‌شود. ۱۸ هزار ظرفیت داریم و با ۴ هزار دو ماه آینده، ۲۲ هزار ظرفیت خواهیم داشت، امیدوار هستیم با این ظرفیت ‌ها تهران را وجود معتادان متجاهر پاک کنیم.

وی تصریح کرد: برای منع پذیرشی در سال‌های گذشته اقدام به خصوصی صورت نمی‌گرفت و می گفتند طبق قانون این افراد را نمی‌توانیم ساماندهی کنیم اما نمی‌توانستیم این افراد را رها کنیم.

جوهری اضافه کرد: کار کارشناسی در این خصوص‌ انجام شد، مراکز تخصصی برای درمان این گروه از افراد راه اندازی شد. در استان تهران پیش از این مراکز برای بانوان نداشتیم امروز ظرفیتی را شهرداری با همکاری سپاه داشته و یک مرکزی را خود شهرداری برای ان اختصاص داده است. 

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: علاوه بر درمان این افراد، توانمندسازی و اشتغال این افراد برای ما دارای اهمیت است که برای ان نیز برنامه‌ها و اقداماتی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/