شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رسانه ملی#ماست#نفت#نفت و گاز

کمپین رسانه ملی لبنان در حمایت از معادله مقاومت در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها

کمپین رسانه ملی لبنان در حمایت از معادله مقاومت در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها

اصحاب رسانه‌ ملی لبنان با برگزاری نشستی تحت عنوان ثروت ما خط قرمز ماست بر ضرورت حفاظت و استخراج از ثروت نفت و گاز لبنان تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اصحاب رسانه‌ ملی لبنان نشستی با عنوان «ثروت ما خط قرمز است» برگزار کردند که در این نشست بر ضرورت حفاظت و استخراج از ثروت نفت و گاز لبنان تاکید شد.

به گزارش العهد، شرکت کنندگان در این نشست اعلام کردند که «سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی سیزدهم ژوئیه ترجمه‌ای صادقانه برای تعهد مقاومت به حفاظت از حاکمیت، حقوق و ثروت لبنان مطرح کرد. رفع فشار و محاصره و توانمند ساختن لبنان برای به دست آوردن حقوق خود در سرمایه گذاری ثروت نفت و گاز، تنها امید جدی و واقعی برای غلبه بر خطر است.

این نشست در « ناقوره» حریم آب‌های سرزمینی لبنان با سرزمین‌های اشغالی برگزار شد.

«مصباح العلی» نماینده وزیر اطلاعات لبنان در این نشست اعلام کرد: رژیم صهیونیستی خود را در مقابل مواضع سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان و رهبر مقاومت مبنی بر این که باید فعالیت این رژیم در میدان نفتی ، گازی کاریش متوقف شود، در سردرگمی می‌بیند و موازنه بازدارندگی ( وحشت) که توسط مقاومت صورت گرفت، رژیم اسرائیل را به محاسبه دوباره واداشت.

«جوزف قصیفی» رئیس سندیکای سردبیران مطبوعات لبنان اعلام کرد که هیچ گونه مصالحه ای بر سر حق لبنان از مرزهای زمینی و دریایی و ثروت نفتی این کشور وجود ندارد و ما از آن دست نخواهیم کشید.

«عبدالهادی محفوظ» رئیس شورای ملی رسانه لبنان نیز در این نشست تاکید کرد: اگر حق، پشتوانه اجبار را نداشته باشد، ضایع می‌شود و این مساله در خصوص حق ما بر ثروت دریایی است.

وی در ادامه افزود: باید مشخص شود که چه کسی بخش ثروت نفت و گاز را مدیریت می‌کند وگرنه سرنوشت آن تقسیم و سهمیه بندی خواهد شد.

عبدالهادی محفوظ تاکید کرد: « پیام و پرواز پهپادهای حزب الله بر روی میادین مشترک نفتی - گازی کاریش بسیار روشن بود و پهپادها کاری را که باید انجام می دادند، دادند و شعار ما این است که ثروت ملی خط قرمز ماست».

اعزام کشتی اکتشافی یونانی در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری توسط رژیم صهیونیستی به منطقه مورد مناقشه در مرزهای لبنان و فلسطین، باعث جنجال شد و مبارزه بر سر حقوق لبنان برای گاز و نفت در دریای مدیترانه را به اوج رساند.

اخیرا مقاومت اسلامی لبنان خبر داد که 3 پهپاد خود را به‌سمت منطقه مورد مناقشه در مرز دریایی لبنان و فلسطین اشغالی به پرواز در آورده است و تأکید کرد که این پهپادها برای انجام مأموریت شناسایی رفته بودند و این مأموریت را به‌درستی انجام داده پیام‌های لازم را نیز رساندند.

پیام‌هایی که حزب‌الله از طریق پرواز پهپادهای خود بر فراز میدان کاریش برای دشمن فرستاد تأییدی بر توانمندی‌های مقاومت در تثبیت معادله بازدارندگی خود مقابل دشمن صهیونیستی است و این بازدارندگی صرفاً به محافظت از ثروت‌های دریایی لبنان در برابر تجاوزات رژیم اشغالگر محدود نمی‌شود؛ بلکه در چارچوب مقابله با تهدیدات اسرائیل علیه سایر گروه‌های مقاومت و فلسطینیان نیز هست.

مقاومت امروز موضع یکپارچه خود در حمایت از حقوق دریایی لبنان را اعلام کرده است و در این زمینه همه شرایط مربوط به پرونده مناقشه مرزی بین لبنان و رژیم صهیونیستی و همچنین موضع تیم مذاکره‌کننده لبنانی و تیم مذاکره‌کننده اسرائیلی و نیز مواضع «آموس هوکستاین» میانجی آمریکایی را که به‌دنبال حمایت کامل از منافع رژیم صهیونیستی است مورد بررسی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/