شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#فوتبال ایران

مهدی پاشازاده در گفتگو با مهر:

حاصل رفتار آقایان در قطر مشخص می‌شود/ جای اسکوچیچ بودم برنمی‌گشتم

حاصل رفتار آقایان در قطر مشخص می‌شود/ جای اسکوچیچ بودم برنمی‌گشتم

کارشناس و پیشکسوت فوتبال ایران گفت: با رفتاری که نسبت به سرمربی تیم ملی شد شخصیت او لگد مال شد و اگر من به جایش بودم بعد از این اتفاقات حاضر به ادامه همکاری نمی‌شدم.

مهدی پاشازاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اتفاقاتی که منجر به رفت و برگشت اسکوچیچ شد اظهار داشت: این اتفاقات حاصلی جز ضرر به کل فوتبال ایران و رفتن آبروی ما در مجامع بین‌المللی و به خصوص جام جهانی ندارد. آنهایی که مسبب به وجود آمدن این شرایط هستند می‌توانند صبر کنند و در قطر حاصل رفتارهای شان را مشاهده کنند.

ملی پوش پیشین فوتبال گفت: بعد از رفتن ویلموتس تیم ملی شرایط عجیب و دشواری داشت و در آن مقطع کمتر کسی حاضر بود روی آینده کاری‌اش ریسک کرده و هدایت تیم ملی را در دست بگیرد و اسکوچیچ این ریسک را کرد که باید برای همین به او احترام گذاشت. نتایجی که با او به دست آمد عجیب بود و مشخص بود چیزهایی به هم نمی‌خورند. در شرایط عادی کسب چنین نتایجی دور از باور بود. اما بهرحال اسکوچیچ با همان نتایج توانست تیم ملی را به جام جهانی برساند و اگر قرار به کنار رفتن او بود، باید بلافاصله پس از صعود با در نظر داشتن یک پلن جدید، این کار صورت می‌گرفت و سر فرصت مربی قوی‌تری انتخاب می‌شد. به خصوص که صعود ما به جام جهانی از نیمه راه مسجل شده بود و فرصت خوبی برای برنامه‌ریزی بود.

پاشازاده گفت: متاسفانه رفتار مناسبی با اسکوچیچ صورت نگرفت. یکبار گفتند صلاحیت ندارد برکنارش کردند و بعد از ۱۰ روز مجدداً او را ابقا کردند و این باعث لگد مال شدن شخصیت این مربی یا هر مربی دیگری می‌شود. به شخصه اگر جای اسکوچیچ بودم پس از این رفتارها دیگر حاضر به همکاری نبودم.

کارشناس فوتبال تاکید کرد: این مشکلات در فوتبال ما به وجود آمده چون در راس فوتبال مدیریت خوبی در سالهای اخیر نداشته‌ایم و این سوء مدیریت نتیجه‌اش در تیم ملی و البته سایر تیم‌های ملی در رده‌های سنی پایه و پایین مشخص شده است. حالا با همین به انتخابات فدراسیون هم نزدیک می‌شویم.

مدافع تیم ملی ایران در جام جهانی ۹۸ فرانسه در خصوص انتخابات ریاست فدراسیون در شهریور ماه بیان داشت: نمی‌دانم بگویم این انتخابات سالم هست یا خیر. اما این را می‌گویم پایه و اساس این انتخابات بر اساس لابی‌های گسترده با اعضای مجمع صورت می‌گیرد. من در بین افرادی که نامزد انتخاباتی رییس فدراسیون شده‌اند به شخصه قدری مهدی تاج را مناسب‌تر می‌بینم آن هم به دلیل تجربه بیشتر وی در حوزه ریاست فدراسیون است.

حاصل رفتار آقایان در قطر مشخص می‌شود/ جای اسکوچیچ بودم برنمی‌گشتم

وی افزود: نمی‌دانم تاج مشکلاتی دارد یا خیر، اما اگر مشکلاتی داشته باشد باید مجازات شده و جرایم مربوطه را پرداخت کند و اگر با او برخورد نمی‌شود و اجازه حضور در انتخابات را پیدا می‌کند، تصور چنین می‌شود که مشکلاتی از گذشته ندارد. او نفوذ خوبی در AFC دارد و همینطور از نفوذ سیاسی خوبی هم برخوردار است که اگر از آنها استفاده کند می‌تواند برای فوتبال مفید باشد.

پیشکسوت استقلال در خصوص نقل و انتقالاتی این تیم تا به امروز گفت: یارگیری آبی‌ها زیر مربی یا هر فرد دیگری باشد، یارگیری خوبی صورت گرفته تا جایی که من می‌گویم اگر همین تیمی که امروز در ترکیه است وارد مسابقات شود، از تیم فصل گذشته قوی‌تر است. گو اینکه قرار است دو سه بازیکن دیگر هم به آنها اضافه شوند.

پیش بینی پاشازاده از لیگ فصل آینده هم این بود که تعداد مدعیان نسبت به فصل گذشته می‌تواند بیشتر باشد و لیگ بیست و دوم ظرفیت‌های بهتری دارد. وی در این خصوص توضیح داد: روی کاغذ تعداد تیم‌های خوب و مدعی زیاد است و امیدوارم در میدان عمل هم شاهد چنین شرایطی باشیم. به نظر من به جز استقلال چند تیم دیگر هم برای قهرمانی بسته شده و تلاش می‌کنند که مهم‌ترین آنها پرسپولیس، سپاهان، فولاد و گل گهر هستند.