شهر خبر

شورای انتقالی سودان: قدرت را به غیرنظامیان می‌سپاریم

شورای انتقالی سودان: قدرت را به غیرنظامیان می‌سپاریم

نایب رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان در بیانیه‌ای اظهار داشت که «ما تصمیم گرفتیم قدرت را به غیرنظامیان بسپاریم».

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد حمدان دقلو» نایب رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان جمعه شب بیانیه‌ای درباره وضعیت سیاسی این کشور صادر و اعلام کرد: «ما تصمیم گرفتیم که قدرت را به غیرنظامیان بسپاریم و نیروهای حکومتی برای انجام وظایف خود اقدام کنند».

دقلو خطاب به مردم سودان افزود: «امروز کشور ما خطرناک‌ترین بحران‌های تاریخ معاصر خود اعم از بحران‌ وحدت، امنیت، سلامت و بافت اجتماعی‌اش را تجربه می‌کند و این یک موضع صادقانه و صمیمانه و مسئولیت ملی و اخلاقی را بر همه ما واجب می کند».

وی ادامه داد: «من برنامه‌های داخلی و خارجی در کمین کشور را رصد می‌کنم و کاملا نسبت به آن آگاهم، لذا از همه هموطنان شریف اعم از نیروهای سیاسی، انقلابی و اجتماعی خواستار وحدت و همدلی و توجه به خطرات پیش روی کشور و دستیابی به راه حل‌های سیاسی فوری و مؤثر برای حل بحران‌های کنونی کشور هستم».

وی در این بیانیه با تأکید بر اینکه تمام تلاش خود را برای غلبه بر مشکلات به کار خواهد گرفت، تصریح کرد: «ما از همه احزاب سیاسی و انقلابی و ملی می‌خواهم که راه‌حل‌های فوری را که منجر به تشکیل نهادهای قدرت انتقالی می‌شود، تسریع کنند».

چندی پیش عبدالفتاح البرهان رئیس شورای نظامی سودان اعلام کرد که شورای حاکمیت انتقالی این کشور بلافاصله در صورت دستیابی گروه‌های سیاسی به توافق و تشکیل دولت، منحل می‌شود.

شورای ریاستی سودان از کودتای نظامی 25 اکتبر 2021 منحل شد و این کشور همچنان شاهد اعتراضات ضد کودتا است.

درگیری‌ها و خشونت‌ها در سودان به رغم امضای توافق میان دو بخش نظامی و غیر نظامی همچنان ادامه دارد و شمار کشته‌های اعتراضات از آغاز کودتای نظامی تاکنون به بیش از 90 تن رسیده است.

انتهای پیام