شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عتبات#خراسان#رئیس پلیس#پلیس فتا

کلاهبرداری که به بهانه سفر عتبات مردم را سرکیسه می‌کرد بازداشت شد

کلاهبرداری که به بهانه سفر عتبات مردم را سرکیسه می‌کرد بازداشت شد

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از شناسایی و دستگیری فرد کلاهبرداری خبر داد که با ترفند برنده شدن کمک هزینه عتبات عالیات، مبلغ ۲ میلیارد ریال از یک شهروند کلاهبرداری کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قدرت‌الله الوانی اظهار کرد: در پی مراجعه مرد میانسالی به پلیس فتا شهرستان سرایان و ارائه شکوائیه قضایی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی به مبلغ ۲ میلیارد ریال با ترفند برنده‌ شدن کمک هزینه سفر به عتبات عالیات، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در ادامه اظهارات خود عنوان کرد مدتی پیش شخص ناشناس تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان نماینده همراه اول عنوان داشته که در قرعه‌کشی همراه‌ اول برنده سفر عتبات عالیات شده‌اید.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی گفت: فرد کلاهبردار برای ارسال جایزه، اطلاعات هویتی و بانکی شهروند را گرفته و رسید جعلی مبنی بر واریز وجه را به او ارسال کرده است.

وی بیان کرد: بعد از دقایقی فرد ناشناس مجدد تماس گرفته و عنوان کرده برای تایید تراکنش، پیامک ارسال شده به تلفن همراهش که حاوی کد است را به گوشی او ارسال کند که بعد از ارسال پیامک متوجه خالی شدن حسابش شده است.

سرهنگ الوانی گفت: پس از اخذ اظهارات شاکی همچنین با بررسی‌های فنی و شگردهای خاص پلیسی حساب مقصد بلافاصله توسط کارشناسان پلیس فتا شهرستان سرایان مسدود و مبلغ کلاهبرداری شده به حساب شاکی عودت داده شد.

وی به شهروندان هشدار داد: هرگز به پیامک‌ها یا تماس‌های تلفنی با عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی‌های رادیویی و تلویزیونی توجه نکنند و اطلاعات حساب‌های بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: همچنین در صورت برنده شدن جوایز مختلف، نیاز نیست شهروندان برای دریافت جایزه خود مبلغی را پرداخت یا اطلاعات حساب بانکی خود را ارسال و به عابر بانک مراجعه کنند.

وی یادآور شد: سایت پلیس فتا به نشانی الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و شماره تماس مرکز فوریت سایبری ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

بیشتر بخوانید:

47231