شهر خبر

فواد ایزدی: اشتراک سیاست بایدن و ترامپ حمایت از رژیم صهیونیستی است/ ایالات متحده به دنبال ائتلاف‌سازی در منطقه است

حجم ویدیو: ۹۲.۴۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۲۶:۴۸ دانلود ویدیو

یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: ایالات متحده به دنبال ایجاد سلطه رژیم صهیونستی در منطقه، یارگیری جدید و دنبال ائتلاف سازی هستند و یک ائتلاف نصف و نیمه‌ای هم آمریکا دارد که می خواهد این ائتلاف را انسجام ببخشند.

فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص سفر بایدن به منطقه گفت: اشتراک سیاست بایدن و ترامپ حمایت از رژیم صهیونیستی است؛ دولت بایدن با حمایت 4 میلیون دلاری از رژیم صهیونیستی رکورد زد و یکی از اهداف این پروژه ها ایجاد سلطه رژیم صهیونستی برکشورهای عربی و عادی سازی روابط با اسرائیل است که در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی این رژیم بر منطقه تسلط پیدا کند. 

این کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه بایدن منتقد سیاست‌های ترامپ در برابر ایران بود اما خود با گفتمانی دیگر ادامه‌دهنده آن تحریم‌ها و سیاست‌ها شد، افزود: بعد از خروج آمریکا از برجام و تصویب پارلمان ایران برای کاهش تعهدات خود در حوزه برجام،  در سازمان ملل کشورهای دیگر همراه دولت آمریکا نشدند و از این جهت رئیس جمهور وقت آمریکا رسما اعلام می کند سیاست های دولت گذشته شکست خورده  است. 

 وی ادامه داد: یکسال و نیم  از  دولت بایدن گذشته است و به تدریج دیگر سیاست آمریکا راهبردهای بایدن است  و نمی‌توانند سیاست ترامپ را ادامه بدهند؛ یکی از اهداف دولت سفر بایدن به اراضی اشغالی فشار بر افزایش تحریم علیه ایران است و این یعنی همان سیاست های قبلی. 

ایزدی در پایان خاطرنشان کرد: ایالات متحده به دنبال ایجاد سلطه رژیم صهیونستی در منطقه، یارگیری جدید و دنبال ائتلاف سازی هستند و یک ائتلاف نصف و نیمه‌ای هم آمریکا دارد که می خواهد این ائتلاف را انسجام ببخشند؛ در این سیاست بایدن و ترامپ متفاوت هستند چون ترامپ اعتقادی به ائتلاف سازی و حمایت از هم پیمانان نداشت، مخصوصا در کشورهای عربی که پول نفت دارند  و می‌توانند از خودشان حمایت کنند. اما با توجه به تحولات اوکراین بایدن بر روی بحث ائتلاف سازی تمزکز دارد و موضوع با توجه به تحریم  نفت و گاز روسیه است که میزان نفت کم شده و قیمت بنزین در آمریکا زیاد شده است.

انتهای پیام/