شهر خبر

سانا خبر داد:

مقابله پدافند هوایی سوریه با حملات موشکی بر فراز دمشق

مقابله پدافند هوایی سوریه با حملات موشکی بر فراز دمشق

رسانه دولتی سوریه از فعال شدن سامانه پدافند هوایی سوریه در حومه دمشق پس از شلیک چندین موشک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، منابع سوری بامداد جمعه گزارش دادند که پدافند هوایی سوریه در شهر دمشق، پایتخت این کشور در پاسخ به حملات موشکی فعال شده است.

در این ارتباط گفته شده که انفجارهایی در حوالی پایتخت سوریه در بامداد روز جمعه شنیده شد، اگرچه اهداف حملات و انفجارها هنوز مشخص نیست.

حداقل هفت انفجار در مناطق السیدیه زینب و قدسیه گزارش شده است.

همچنین ویدئویی که در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده، ظاهراً مربوط به پدافند هوایی سوریه است، اما صحت ویدئو نامشخص بود.

مقامات سوری پس از این حملات گفتند که بیشتر موشک‌های نیروهای متجاوز با موفقیت رهگیری شده اند، اما با این وجود سه سرباز کشته و هفت نفر دیگر زخمی شده اند.

از سوی دیگر، یک منبع بلندپایه امنیتی به اسپوتنیک گفته است که موشک‌های پدافند هوایی سوریه موشک‌های متخاصم اسرائیلی را رهگیری کردند و بیشتر آنها قبل از رسیدن به هدف سرنگون شدند. این منبع با تکذیب تمامی اطلاعات مخابره شده در مورد هدف قرار دادن فرودگاه بین المللی دمشق، گفت که موشک‌های متخاصم مسیر خود را از منطقه منتهی الیه جنوب غربی دمشق در جهت مثلث سوریه- لبنان با جولان اشغالی قطع کردند. این منبع در پایان گفت: در حال حاضر تیم‌های فنی در حال ارزیابی خسارات ناشی از این تهاجم هستند.

رژیم صهیونیستی سال‌هاست که حملاتی را علیه اهدافی در سوریه انجام داده است. دولت سوریه تا کنون در چند نوبت از شورای امنیت سازمان ملل خواستار متوقف کردن تل آویو در تجاوز به سوریه شده است، اما تا کنون سازمان ملل اقدامی برای توقف حملات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه خاک سوریه انجام نداده است.