شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه

در معرفی روسیه به عنوان حامی تروریسم تعلل نکنید!

در معرفی روسیه به عنوان حامی تروریسم تعلل نکنید!

دو منبع آگاه آمریکایی اعلام کردند که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه هشدار داده است اگر وزارت خارجه این کشور در معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم تعلل نکند، کنگره این کار را انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری برنا، از اسپوتنیک به گفته این منابع این هشدار در جریان گفت وگوی تلفنی پلوسی و بلینکن در اوایل هفته جاری مطرح شده است.

مقام دارای اختیار برای معرفی کشورهای حامی تروریسم وزیر امور خارجه آمریکا است. با این حال برخی از نمایندگان کنگره معتقدند هیچ مانعی برای تصویب قانون مربوطه توسط کنگره و معرفی روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم بدون مشارکت وزارت امور خارجه این کشور وجود ندارد. 

یکی از مقام‌های دموکرات گفت: تصویب قانون در کنگره مسیری پیچیده‌تر از تصمیم وزیر خارجه برای قرار دادن یک کشور در این فهرست است، اما به دولت آمریکا حمایت سیاسی لازم برای تشدید فشار اقتصادی و لفاظی علیه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را می‌دهد. 

به ادعای آمریکا، کشورهای حامی تروریسم کشورهایی هستند که به طور سیستماتیک از اقدام‌های تروریستی بین‌المللی حمایت کرده یا با آن‌ها سر و کار دارند. کشورهایی که در این فهرست قرار دارند مشمول تحریم‌های اقتصادی و سیاسی از سوی آمریکا می‌شوند. در سال ۲۰۲۲ این فهرست شامل کشورهایی از جمله کوبا، کره شمالی و سوریه است.

انتهای پیام/