شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه

پاسخ زلنسکی به ادعاهای دستگاه تبلیغاتی روسیه

کدخبر: 509777
اقتصادنیوز:ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در پیامی اعلام کرد که به دریافت خبر بازگشایی بنادر اوکراین از ترکیه امیدوار هستیم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از خبرگزاری "تاس" زلنسکی در این پیام که پنجشنبه شب در کانال تلگرامی وی منتشر شد گفت: فردا منتظر خبرهایی برای کشورمان از ترکیه در خصوص بازگشایی بنادرمان هستیم. 

رئیس جمهور اوکراین در پیامی جداگانه گزارش‌ها در مورد بیماری خود را رد کرده و گفت این اخبار صحت ندارد. 

زلنسکی ۴۴ ساله همزمان با بیانیه کرملین که اخبار پیرامون بیماری ولادیمیر پوتین رییس جمهور را رد کرد، سلامتی خود را تایید نمود. 

رئیس جمهور اوکراین در پیام خود ادعا کرد: امروز، روسیه اخبار جعلی منتشر کرد، مبنی بر اینکه اوکراین توسط زلنسکی اداره نمی‌شود زیرا او در بیمارستان یا بهتر است بگویم دربخش مراقبت‌های ویژه به دلیل "وضعیت جدی سلامتی" بستری است.  اما من در دفترم قرار دارم و هیچگاه تا این حد احساس سلامتی نمی‌کردم. 

به گزارش ایرنا، دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که توافقنامه صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه روز جمعه امضا می‌شود. 

این دفتر افزود، توافق یاد شده با حضور نمایندگان روسیه و اوکراین، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در استانبول امضا خواهد شد. 

این درحالی است که سازمان ملل نیز اعلام کرد آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان عصر پنجشنبه به وقت محلی به استانبول ترکیه برای فراهم شدن زمینه دسترسی جهان به مواد غذایی و کود شیمیایی اوکراین و روسیه، سفر خواهد کرد. 
فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: این سفر بخشی از تلاش‌های دبیرکل برای تضمین دسترسی کامل جهانی به محصولات غذایی و کود شیمیایی اوکراین و روسیه است. 

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی تی‌ارتی از امضای سند نهایی کریدور صادرات غلات از اوکراین خبر داد. 

وی گفت: در هفته جاری سند نهایی توافق بین کشورهای طرف قرارداد امضا می‌شود و امیدواریم در چند روز آینده عملیات اجرایی این طرح آغاز شود. 

هفته گذشته در استانبول توافقی میان هیات‌های نظامی از کشورهای روسیه، اوکراین، ترکیه و سازمان ملل برای تهیه یک سند مکتوب نهایی حاصل شد. 

ترکیه در روزهای گذشته با برگزاری نشستی مشترک میان اوکراین، روسیه و هیئتی از سازمان ملل سعی در تسهیل و رفع موانع صادرات غلات اوکراین کرده است.