شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اوکراین

آسوشیتدپرس:

روسیه بدنبال گسترش حملات به فراتر از شرق اوکراین است

روسیه بدنبال گسترش حملات به فراتر از شرق اوکراین است

روسیه پس از گسترش اهداف جنگ، شهرهای بزرگ اوکراین را مورد حمله قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، روسیه روز پنجشنبه یک منطقه پرجمعیت در دومین شهر بزرگ اوکراین را هدف قرار داد.

پلیس خارکیف با تائید حملات روسیه گفت که این حملات بسیار سنگین بوده است.

این بمباران پس از آن صورت گرفت که روسیه روز چهارشنبه برنامه‌های خود را برای تصرف مناطق فراتر از شرق اوکراین را اعلام کرد.

حملات پراکنده اخیر روسیه علیه اهدافی در خارکیف نشان دهنده آن است که اهداف جنگ در حال حاضر فراتر از تمرکز قبلی روسیه بر استان‌های دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس است.

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه به خبرگزاری‌ها گفته بود که مسکو قصد دارد کنترل مناطق بیشتری از جمله مناطق خرسون و زاپوریژژیا در جنوب اوکراین را حفظ کند. لاوروف گفت که مسکو همچنین در نظر دارد در جاهای دیگر دستاوردهایی داشته باشد.

روز گذشته همچنین «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت که روسیه هنوز از تمام قدرت خود در جنگ اوکراین استفاده نکرده است.

لوکاشنکو در ادامه تأکید کرد: جنگ در اوکراین باید با هدف جلوگیری از پیش رفتن به سوی پرتگاه جنگ هسته‌ای هر چه سریع‌تر پایان یابد.

وی تصریح کرد: غرب عامل و علت اصلی جنگ اوکراین است و پایان یافتن این نزاع، منوط به تصمیم مقامات کی یف است و آنها باید با مسکو مذاکره کنند.

این اظهارات رئیس جمهور بلاروس در حالی است که ربکا کوفلر، افسر سابق آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، پیشتر اذعان کرده بود که سلاح‌های آمریکایی به اوکراین کمک نمی‌کند تا روسیه را شکست دهد و پس گرفتن مناطق وسیعی که توسط روسیه تصرف شده، غیرممکن است.

لوکاشنکو پیشتر هم گفته بود: متأسفانه سیاست و رویکرد کنونی غرب، دنیا را به ورطه جنگ بزرگی نزدیک می‌کند، جنگی که می‌دانید که ممکن است هیچ برنده‌ای نداشته باشد.