شهر خبر

ژنرال آمریکایی:

نیروهای متحد ایران حملات خود علیه آمریکا را از سر خواهند گرفت

نیروهای متحد ایران حملات خود علیه آمریکا را از سر خواهند گرفت

فرمانده ارشد آمریکا در پایگاه العدید قطر اعلام کرد که نیروهای متحد ایران دوباره می توانند حملات خود به آمریکا را از سر گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، ژنرال ارشد نیروی هوایی آمریکا در خاورمیانه روز پنجشنبه با طرح ادعاهایی هشدار داد که نیروهای مورد حمایت ایران می‌توانند حملات خود را در منطقه علیه ایالات متحده و متحدانش از سر بگیرند. این ژنرال آمریکایی همچنین گفته است که این حملات می‌تواند منجر به تشدید تنش در منطقه شود.

ژنرال «الکسوس گرینکویچ» در گفتگو با روزنامه نگاران قبل از ورود به سمت جدید خود در پایگاه هوایی العدید قطر نسبت به نفوذ چین و روسیه در عراق، سوریه، افغانستان و سراسر منطقه ابراز نگرانی کرد.

او همچنین ادعا کرد که یافته‌های اخیر آمریکا مبنی بر اینکه ایران در حال آماده شدن برای ارسال پهپادهای مسلح و غیرمسلح به روسیه برای استفاده در جنگ با اوکراین است؛ غافلگیرکننده نیست، اما نگران کننده است.

گرینکویچ که پیش از این نیز به عنوان فرمانده نظامی آمریکا در ایالت‌های تامپا و فلوریدا خدمت کرده است، همچنین ادعا کرد: تنش‌های منطقه‌ای بر سر برنامه هسته‌ای ایران همچنان زیاد است.

گرینکویچ گفت: «ما در موقعیتی نیستیم که مدام مورد حمله قرار بگیریم، اما می‌بینیم که برنامه‌ریزی برای حملات ادامه دارد.»

این مقام نظامی آمریکا همچنین با ادعای اینکه روسیه به دنبال حفظ اهرمی است که از سال‌ها مداخله نظامی در منطقه، مانند سوریه، به دست آورده، یادآور شد که تمرکز واشنگتن بر مهار و مقابله با نفوذ روسیه و چین در منطقه بیشتر شده است.

به گفته فرمانده ارشد آمریکا در قطر، اقدامات اقتصادی قابل توجه چین در منطقه، نگرانی‌ها در مورد برنامه‌های این کشور برای فروش تسلیحات یا ابزارهای دیگر به کشورهای منطقه ر ا افزایش داده است.