شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#معترضان#آنکارا#کنسولگری#بغداد#آتش

پرچم‌های ترکیه در آتش؛ معترضان عراقی به کنسولگری آنکارا حمله کردند

پرچم‌های ترکیه در آتش؛ معترضان عراقی به کنسولگری آنکارا حمله کردند

صدها نفر از معترضان عراقی امروز در برابر سفارت ترکیه در بغداد تظاهرات برگزار کردند و پرچمهای این کشور را آتش زدند.

به گزارش مشرق، منابع خبری عراق، عصر دیروز از حمله ارتش ترکیه به شمال این کشور و اصابت یک گلوله توپ به شهر زاخو (تفرجگاهی در منطقه کردستان عراق) خبر دادند که بر اثر آن ۹ نفر کشته و ۳۱ نفر هم مجروح شدند.

این اقدام نظامی ترکیه که به بهانه مبارزه با عناصر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) صورت می‌گیرد، موجی از محکومیت و ابراز انزجار از این اقدام را در میان مردم عراق به همراه داشته است.

شبکه خبری الغدیر گزارش داد که بعد از ظهر امروز پنجشنبه، صدها نفر از مردم عراق به ویژه جوانان این کشور، در برابر سفارت ترکیه در بغداد، با برگزاری تظاهرات، خشم خود را ابراز کردند.

پرچم‌های ترکیه در آتش؛ معترضان عراقی به کنسولگری آنکارا حمله کردند

به گزارش الغدیر، صدها نفر از مردم بصره هم امروز در برابر کنسولگری ترکیه در این شهر تظاهرات برگزار کردند. معترضان در جریان اعتراضات خود، پرچم ترکیه را نیز به آتش کشیدند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز هم خبر داد تظاهرات کنندگان پرچم ترکیه را در برابر سفارت این کشور در بغداد آتش زده‌اند.

پایگاه خبری شفق نیوز گزارش داد، صدها معترض، در برابر کنسولگری ترکیه در منطقه «الوزیریه» بغداد، مجددا تجمع کردند. معترضان دو بار تلاش کردند که وارد کنسولگری شوند، ولی نیروهای امنیتی مانع از این کار شدند.

معترضان در بغداد، خواستار اخراج سفیر ترکیه از عراق و قطع روابط اقتصادی و دیپلماتیک با آنکارا هستند. یک منبع امنیتی هم گفت که تظاهرات‌کنندگان با نیروهای ضد شورش هم درگیری شده‌اند.

این در حالی است که «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، امروز اظهارات مقامات عراقی درباره حمله این کشور به منطقه کردستان را تکذیب کرد.

چاووش اوغلو گفت: «اتهامات وارده به خود را رد می‌کنیم و آماده همکاری با مقامات عراقی هستیم. چند سازمان تروریستی از جمله حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) همچنان در خاک عراق فعالیت دارند».

با این حال، «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق خبر داد که کارشناسان نظامی عراق حمله ترکیه به منطقه کردستان را تأیید کرده‌اند. گروهک حزب کارگران کردستان عراق، موسوم به پ.ک.ک نیز در بیانیه‌ای گفت که هیچ نقشی در حمله به گردشگران عراقی نداشته است.

منبع: فارس