شهر خبر

وزارت خارجه عراق:

سفیر ترکیه را احضار می کنیم/ تسلیم یادداشت شدید اللحن

 سفیر ترکیه را احضار می کنیم/ تسلیم یادداشت شدید اللحن

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که در اعتراض به حمله توپخانه ای ترکیه به شمال اقلیم کردستان سفیر آنکارا در بغداد را احضار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی عراق، وزارت خارجه عراق در اعتراض به حمله توپخانه ای ترکیه به شمال اقلیم کردستان سفیر آنکارا در بغداد را احضار و یادداشت اعتراضی شدیداللحنی را به او می‌دهد.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق گفت: اقدامات و واکنش وزارت خارجه در مورد حمله توپخانه ای ترکیه به شمال اقلیم کردستان «کلاسیک» نخواهد بود بلکه در بالاترین سطح واکنش دیپلماتیک خواهیم داد.

وی افزود: وزارت خارجه عراق برای اتخاذ تدابیر بازدارنده به به شورای امنیت سازمان ملل مراجعه خواهد کرد و سفیر ترکیه را احضار و یادداشت شدیداللحنی را به او خواهد داد.

پیش از این نیز بغداد اعلام کرده بود که همه نیروهای ترکیه باید از خاک عراق خارج شوند، و آنکارا باید به دور از مرزهای عراق، مشکلات داخلی خود را حل کند. عراق از ترکیه می‌خواهد که رسماً به خاطر این جنایت، عذرخواهی کند.

منابع خبری عراق، عصر روز گذشته، از حمله ارتش ترکیه به شمال این کشور و اصابت یک گلوله توپ به گردشگاهی در اقلیم کردستان عراق خبر دادند. بر اساس اعلام رسانه‌های عراقی، در پی این حمله، تعدادی غیرنظامی کشته و چند نفر دیگر مجروح شده‌اند.