شهر خبر

تفاهم‌نامه قبلی بین ایران و عراق نواقصی داشت/ اربعین اولین قدم همکاری‌های جدید بین ایران و عراق

 تفاهم‌نامه قبلی بین ایران و عراق نواقصی داشت/ اربعین اولین قدم همکاری‌های جدید بین ایران و عراق

جلسه مشترک سرپرست مدیرکل حوزه وزارتی ورزش و جوانان ایران و مدیران ارشد وزارت ورزش و جوانان عراق برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در پی جلسه روز گذشته سرپرست مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان ایران با وزیر عراقی و توافقات به عمل آمده، عصر امروز دکتر اسماعیل احمدی به همراه مشاور سفیر ایران در عراق با مدیران ارشد وزارت ورزش و جوانان عراق به مدت دو ساعت یکدیگر دیدار کردند.

احمدی با بیان اینکه این نشست با دستور وزیر ورزش و جوانان عراق به طرف عراقی برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه تفاهم قبلی مرور شد. این تفاهم‌نامه قبلی سطحی بود و نواقصی داشت که با فکر، طرح و خلاقیت‌های موردنظر ما و روابط عمیقی که ایران و عراق دارند سازگار نبود.

وی افزود: طرف عراقی تمام مواردی را که در دو حوزه ورزش و جوانان مدنظر داشتیم پذیرفتند و بطور خاص مقرر شد اولین اقدام اجرایی و مشترک ما از اربعین آغاز شود که این موضوع نوید دهنده خوبی است.

احمدی در پاسخ به این سوال که امضای این تفاهم‌نامه چه روندی را طی خواهد کرد، گفت: قرار شد پیش‌نویس این طرح از طریق وزارت خارجه به دست ما برسد و ما نیز موارد تکمیلی را در این پیش‌نویس بگنجانیم. این پیش‌نویس مبتنی بر پیشنهادهای طرفین است. پس از اصلاح نهایی از طرف ایران، این پیش نویس به هیات دولت عراق می‌رود و ان‌شاءالله در آنجا مصوب می‌شود.

انتهای پیام