شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هنگ کنگ

ببینید | پیرترین خرس پاندا جان باخت | تصاویری بامزه از غذا خوردن این پاندای غول‌پیکر

پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹

یک خرس نر در باغ وحش هنگ کنگ که پس از ۳۵ سال زندگی با کاهش شدید فعالیت بدنی و اشتها روبرو شده بود، توسط دامپزشکان کشته شد.

پیرترین خرس پاندا

به گزارش همشهری آنلاین، باغ وحش هنگ کنگ روز پنجشنبه اعلام کرد که پیرترین پاندای غول پیکر نر تحت مراقبت انسان، در ۳۵ سالگی جان باخت.

در بیانیه‌ای از پارک تفریحی و باغ وحش اوشن آمده است که وضعیت جسمانی An An (آن آن) در هفته‌های اخیر با کاهش شدید فعالیت بدنی و اشتها بدتر شده بود و او در اوایل صبح پنجشنبه توسط دامپزشکان کشته شد.

به گفته مقامات باغ وحش، تصمیم دشوار برای کشتن خرس پاندا به دلایل رفاهی و با مشورت کارشناسان چینی گرفته شده است.

به گزارش فرارو، «آن آن» که در وحشی استان سیچوان در سرزمین اصلی چین به دنیا آمد، یکی از جفت پانداهایی بود که پکن برای جشن گرفتن دومین سالگرد تحویل این شهر از بریتانیا در سال ۱۹۹۹ به هنگ کنگ هدیه داد.

جفت دیگر «آن آن» که «جیا جیا» نام داشت، رکوردهای جهانی گینس را برای مسن‌ترین پاندای زنده و مسن‌ترین پاندای در اسارت (زمانی که در ۳۸ سالگی در سال ۲۰۱۶ درگذشت) شکست.

طبق گزارش صندوق جهانی حیات وحش، میانگین طول عمر یک پاندا در طبیعت ۱۴ تا ۲۰ سال است.

پس از مرگ جیا جیا، همسر بازمانده او زندگی نسبتاً انفرادی داشت. در سال ۲۰۲۱، او تولد ۳۵ سالگی خود را به تنهایی با یک کیک یخی میوه و بامبو جشن گرفت، در حالی که توسط تعدادی کارت تبریک احاطه شده بود.

پانداها انتخاب برتر هدیه دیپلماتیک پکن هستند و آن آن و جیا جیا از نفوذ سیاسی نسبتاً خوبی برای ساکنان باغ وحش برخوردار بودند. هنگامی که آن‌ها برای اولین بار وارد شهر شدند، تونگ چی هوا، مدیر اجرایی وقت، گفت که نام آن‌ها الهام بخش هنگ کنگ خواهد بود که پایدار باشد (An) و به عملکرد عالی (جیا) دست یابد.

نحوه غذا خوردن «آن آن» را در ویدئو زیر ببینید:

در عرض یک ساعت پس از اعلام مرگ او در پارک، صدها ادای احترام در زیر پست رسانه‌های اجتماعی ظاهر شد.