شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مازندران#کارشناسان

مصیبت طرح‌های نیمه تمام در مازندران / دیواره پل کمربندی فریدونکنار پیش از افتتاح فروریخت

مصیبت طرح‌های نیمه تمام در مازندران / دیواره پل کمربندی فریدونکنار پیش از افتتاح فروریخت

ساری - ایرنا - طولانی شدن روند تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در مازندران تبدیل به مصیبتی شده است که حالا روی دیگرش را مانند فروریختن دیواره پل تقاطع غیر همسطح کمربندی فریدونکناز آن هم چند روز پیش از افتتاح نشان می‌دهد ؛ مصیبتی که به اعتقاد کارشناسان باید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تصاویر دیواره فروریخته پل تقاطع غیر همسطح کمربندی فریدونکناز را امروز پنجشنبه شهروند خبرنگاران منتشر کردند و پیگیری های خبرنگار ایرنا از مسوولان هم نشان می دهد که هنوز نمی دانند این دیواره به چه علت فرو ریخته است.

 احداث کمربندی در نوار جنوبی فریدونکنار برای اتصال شرق به غرب این شهرستان طرحی بود که در سال ۱۳۸۰ برای برطرف شدن مشکلات ترافیکی این شهرستان کلنگ زنی شد ، اما متاسفانه در سال های گذشته تمامی وعده ها برای اتمام هر چه سریع تر این طرح و بازگشایی کمربندی نتیجه ای نداشت تا این که هفته گذشته مسوولان زنگ پایان عملیات اجرایی این پروژه را نواختند و اعلام کردند که طی روزهای آینده این کمربندی با حضور مقامات ملی و استانی به طور رسمی به بهره‌برداری می‌رسد.

خبرنگار ایرنا در پی مشاهده تصاویر ریزش زیاد دیواره حفاظتی جنوب غربی پل کمربندی فریدونکنار در فضای مجازی به سراغ مسوولان رفت تا علت را جویا شود که کمتر مسوولی حاضر به پاسخگویی شد.

 رئیس اداره راه و شهرسازی بابلسر و فریدونکنار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه علت دقیق ریزش دیوراه پل مشخص نیست ، گفت : پس از بررسی های لازم توسط ناظران و مشاوران پروژه  علت ریزش دیواره پل اعلام خواهد شد.

محمد فاطری افزود : پیش از این ، مشکلات و نقص فنی در پل دیده شده بود و در همین نقطه ای که ریزش کرد ، ما شاهد ایجاد شکم در دیواره بودیم ولی زیزش دیوراه پل با این حجم عظیم پیش بینی نمی شد.

برخورد جدی با متخلفان 

فرماندار فریدونکنار نیز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: نحوه انتخاب پیمانکار باید برای مردم تشریح شود که چرا یک پیمانکار پس از عزل شدن مجددا به سرکار بازگشته و پروژه را تحویل گرفته است.

کوروش ابراهیم زاده گرجی افزود : باید این مساله که ناظر و مشاور پل به وظایف خود عمل کردند یا خیر بررسی شود و تمامی مقصران شناسایی شوند.

وی گفت : در دولت سیزدهم ما با هیچ پیمانکاری مماشات نخواهیم داشت و پس از بررسی های دقیق با تمامی افرادی که در ایجاد نقص فنی نقش داشتند، برخورد جدی خواهد شد.

 فرماندار فریدونکنار بیان کرد : پس از این که نقص عرشه پل کمربندی فریدونکنار رفع شد، کارشناسان ما به نقص دیواره و اطراف پل پی بردند و به همین علت این پل افتتاح نشد و استاندار مازندران پیشنهاد ما را مبنی بر عدم بهره برداری از پل پذیرفتند.

وی با بیان این که تا زمان برطرف شدن کامل نقص های فنی پل، کمربندی فریدونکنار  افتتاح نخواهد شد، گفت :با وجود فشار رسانه ها مبنی بر افتتاح کمربندی و اجبار دولت به یک عمل اشتباه ، ما زیر بار نخواهیم رفت و جان مردم برای ما در اولویت است.

شهرستان ساحلی فریدونکنار در مازندران حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد و به واسطه میزانی حدود پنج میلیون نفر شب اقامت مسافر در سال و همچنین وجود بندر ترانزیتی یکی از شهرستان های کوچک اما پر تردد استان است.این شهرستان گردشگر پذیر به واسطه قرار گیری در مقصد جاده های

مواصلاتی هراز و فیروزکوه، سالانه به خصوص ایام تعطیل و تابستان شاهد تعداد زیادی از تردد خودرویی است که عملا بار ترافیکی سنگینی را به شهرستانی با ظرفیت گردشگری زیاد اما زیرساخت محدود فریدونکنار وارد می کند و زندگی عادی ساکنین این منطقه را با چالش روبرو می سازد.

علاوه بر این به دلیل قرار گیری فریدونکنار در کریدور شرق به غرب مازندران و وجود بندر در این شهر روزانه تعداد زیادی از خودروهای سنگین وارد شهر فریدونکنار می شود و بر بار ترافیکی و مشکلات شهر اضافه می کند.

احداث کمربندی در نوار جنوبی فریدونکنار برای اتصال شرق به غرب این شهرستان طرحی بود که در سال ۱۳۸۰ برای برطرف شدن مشکلات ترافیکی این شهرستان کلنگ زنی شد که متاسفانه سال های گذشته  وعده های زیادی  مبنی بر بازگشایی این کمربندی داده شد به طوریکه  اتمام و بهره برداری از کمربندی فریدونکنار به یکی از مطالبات اصلی مردم این شهرستان ساحلی تبدیل گشته است.