شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مهاجرت

۷ روز اسارت در شکنجه‌گاه قاچاقچیان انسان

حادثه

مرد جوانی که سودای مهاجرت در سر داشت، به دست قاچاقچیان بی‌رحم افتاد و یک هفته هدف ضرب و جرح شدید قرار گرفت.

به گزارش مشرق، تیرماه جاری رسیدگی به پرونده آدم‌ربایی یک مرد افغانستانی از تهران به شهر سلماس برای عبور غیرقانونی از مرز، در دستور کار بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جرایم جنایی قرار گرفت.

تحقیقات ابتدایی مشخص کرد، فرد ربوده شده همراه با دوستان خود با تیمی از قاچاقچیان برای مهاجرت غیرقانونی به کشور ترکیه آشنا شدند و پس از مذاکرات اولیه با هفت سرنشین یک خودرو که همگی اتباع بودند، به شهر سلماس مراجعه کردند.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان داد مهاجران غیرقانونی پس از انتقال به شهر سلماس توسط قاچاقچیان با یک خودرو نیسان به مکان نامعلومی منتقل شدند و هدف ضرب و جرح شدید قرار گرفتند.

در ادامه نیز مشخص شد که مرد جوان به مدت هفت شبانه‌روز با افراد دیگر در یک خانه، زندانی شده و قاچاقچیان پس از ضرب و جرح بی‌رحمانه، از خانواده وی در ازای آزادی درخواست پول کرده‌اند.

طبق بررسی‌های تکمیلی، مرد جوان پس از هفت روز توسط قاچاقچیان آزاد شده و پس از مراجعه به تهران از قاچاقچیان شکایت کرده است؛ این در حالی بود که چند روز قبل با دستور بازپرس پرونده یکی از عاملان آدم‌ربایی بازداشت شد.

با توجه به اعتراف متهم به آدم‌ربایی مرد جوان و آزادسازی دیگر افراد ربوده شده، تحقیقات تکمیلی توسط محمدامین تقویان بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جرائم‌جنایی، ادامه دارد.

منبع: رکنا