شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تکواندو

مجمع سالیانه فدراسیون تکواندو برگزار شد/ اعضای مجمع به نواب رئیس پیشنهادی ساعی اعتماد نکردند

مجمع سالیانه فدراسیون تکواندو برگزار شد/ اعضای مجمع به نواب رئیس پیشنهادی ساعی اعتماد نکردند

مجمع عمومی سالیانه فدراسیون تکواندو صبح امروز در حالی برگزار شد که در رأی‌گیری برای انتخاب چهار عضو هیئت رئیسه تنها محمد جمشیدی به عنوان خزانه‌دار موفق به کسب رای از مجمع شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون تکواندو صبح امروز (پنجشنبه - 30 تیر ماه) با حضور سینا کلهر معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، علی دادگر عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو، آرش فرهادیان سرپرست دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و سایر اعضای مجمع در سالن استاد فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

در ابتدای مجمع هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو با ارائه گزارش عملکرد این فدراسیون، اظهار داشت: این اولین مجمع فدراسیون تکواندو در دوران جدید مدیریتی بوده و قرار است گزارش عملکرد سال‌های 1399 و 1400 ارائه شود. در ابتدا باید از افتخارات تیم‌های ملی تکواندو و کسب 407 مدال در میادین بین‌المللی صحبت کنم. در این دو سال شاهد کسب شش سهمیه المپیک و پارالمپیک توکیو، کسب یک مدال طلا و نقره در پارالمپیک توکیو، کسب مقام نخست پاراتکواندو آسیا، کسب مقام سوم آقایان و نایب قهرمانی بانوان در قهرمانی آسیا 2021، کسب مقام دوم آقایان و بانوان در پومسه قهرمانی آسیا، کسب مقام سومی بانوان در مسابقات آزاد جهانی در عربستان و قهرمانی جام ریاست فدراسیون جهانی بودیم. از این مدت همچنین 104 مدال طلا، 120 نقره و 183 مدال برنز کسب شده است.

ساعی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های کمیته آموزش و سایر فعالیت‌های فدراسیون ارائه و درباره برنامه‌های سال 1401 فدراسیون عنوان کرد: بیشتر بحث ما در سال 1401 تمرکز در بحث آموزش خواهد بود. البته این برنامه‌ها بیشتر برنامه فدراسیون گذشته است که برنامه خوبی است. یکسری برنامه‌ها نیز مانند آزمون‌های کمربند، کلاس‌های داوری و مربیگری، برگزاری مسابقات جام فجر و باشگاه‌های آسیا، لیگ نوجوانان و بزرگسالان نیز وجود دارد که از برنامه‌های روتین فدراسیون خواهد بود.

در ادامه مجمع، انتخابات برای معرفی چهار عضو هیئت رئیسه انجام شد و  در اتفاقی جالب در حالی که تعداد اعضای مجمع 58 نفر بود، اما 57 رأی به صندوق انداخته شد. سینا کلهر نیز با شوخی اعلام کرد که دوباره مانند مجمع انتخاباتی فدراسیون سال گذشته بحث نیم رأی پیش می‌آید که با خنده اعضای مجمع همراه شد.

اما در حالی که علی خلیلی به‌عنوان نایب رئیس آقایان، عشرت شاه‌محمدی به‌عنوان نایب رئیس بانوان، زهرا سروی به‌عنوان کارشناس خبره و محمد جمشیدی به‌عنوان خزانه‌دار معرفی شده بودند، تنها محمد جمشیدی با کسب 46 رای به‌عنوان خزانه‌دار فدراسیون تکواندو معرفی شد.

علی خلیلی با کسب 13 رأی، عشرت شاه‌محمدی با کسب 16 رأی و زهرا سروی نیز با کسب 13 رءی موفق به عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون نشدند و قرار شد رئیس فدراسیون تکواندو با انتخاب سرپرست در مجمع آینده نفرات جدیدی را معرفی کنند.

بعد از رأی‌گیری برای اعضای هیئت رئیسه، هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو با اهدای لوح یادبودی از زحمات مسعود لشگری سرپرست دبیری سابق فدراسیون تجلیل کرد. حسین حسین‌زاده سرپرست دبیری فدراسیون نیز اعلام کرد که قرار بود از زحمات سیدمحمد پولادگر در مجمع تجلیل شود که با توجه به عدم حضور او در مجمع این امکان میسر نشد.

هادی ساعی نیز بعد از برگزاری مراسم تقدیر از لشگری عنوان کرد: امروز از استاد اسماعیل آذرپاد به‌عنوان پدر تکواندو ایران دعوت کردیم که در مجمع حضور داشته باشند. همچنین دوست دارم پیشنهاد بدهم که همانند کمیته‌های قهرمانان و مربیان، کمیته پیشکسوتان نیز تشکیل شود و در مجمع فدراسیون حضور داشته باشد که با استقبال اعضای مجمع همراه شد.

اکرم خدابنده عضو کمیته ورزشکاران فدراسیون تکواندو و کاپیتان تیم ملی تکواندو بانوان هم تصریح کرد: در رأس ورزش هر کشور به ویژه کشورهای قدرتمند در المپیک ابتدا ورزشکار و بعد مربیان و مسئولان قرار دارند. از ابتدای جلسه مشاهده کردم که تمام دستگاه‌ها، ارگان‌ها و هیئت‌ها به درستی از حق و حقوق خود دفاع کردند، اما فکر می‌کنم همه ما اینجا جمع شدیم تا در نهایت شاهد بالا رفتن پرچم کشورمان توسط ورزشکاران باشیم. از تمام اعضای مجمع و مسئولان خواهش می‌کنم حداقل نیازهای بیرونی ورزشکاران و قهرمانان حل شود تا با انگیزه و تمام قوا در میادین حضور داشته باشند.

در پایان سینا کلهر خاطرنشان کرد: تکواندو ایرانی‌ترین رشته غیرایرانی است که می‌توانیم از آن نام ببریم و هیچ رشته‌ای واراداتی به ورزش کشور مانند تکواندو با روح و جان ما منزوج نشده است. تکواندو به عنوان رشته اجتماعی بوده است و باید قدر این موهبت دانسته شود و این حاصل زحماتی است که سال‌ها در فدراسیون تکواندو کشیده شده است. تکواندو پیشرو ورزش کشور است و قهرمانان نام‌داری داشته است. در المپیک 2008 ما تا روز پایانی مدال طلا نداشتیم و در آن المپیک نگاه مردم و جوانان به هادی ساعی بود و جقدر از آن مدال طلا خوشحال شدیم.

وی تصریح کرد: از طرفی چهره مذهبی و باریشه‌ای همچون محمد پولادگر سال‌ها ریاست این رشته را برعهده داشت و به‌عنوان یک الگو برای ما این رشته را خاص کرده بود. باید این پیشرو و ایرانیزه بودن تکواندو را حفظ کنیم و انتظار ما از ساعی به‌عنوان قهرمانی که مسئولیت ریاست این فدراسیون را برعهده دارد این است که یک قدم از این قله نیز بالاتر برویم. برای تکواندو این روزها یک نقطه طلایی است و حضور رئیس سابق فدراسیون در معاونت قهرمانی یک فرصت است و امیدوارم این فرصت همراه با حضور قهرمانی بزرگ در رأس فدراسیون به راحتی به خاطر حواشی از دست نرود.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان افزود: نوع ورزش تکواندو به شکلی است که عموما تربیت درون نیز صورت می‌گیرد و ادب در این رشته همراه با احترام به بزرگتر و پیشکسوت نیز وجود داشته است. آرزو می‌کنم سال آینده کاری پیش رو جامعه تکواندو همراه با موفقیت و بهروزی باشد.

 

انتهای پیام/