شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سراسر کشور

گردهمایی مدیران آزمایشگاه کنترل معاونت های غذا و داروی سراسر کشور پیرامون تجهیز آزمایشگاه

 گردهمایی مدیران آزمایشگاه کنترل معاونت های غذا و داروی سراسر کشور پیرامون تجهیز آزمایشگاه

پانزدهمین گردهمایی مدیران ازمایشگاه کنترل معاونت های غذا و دارو به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون اهداف عالی سازمان غذا و دارو با حضور رئیس سازمان برگزار شد.

به گزارش بهداشت نیوز، در این همایش دکتر دارایی رییس سازمان غذا و دارو در خصوص تجهیز آزمایشگاه‌های حوزه سلامت به پیشرفته ترین تجهیزات و روشهای نوین تاکید کرد و گفت:  به منظور ارتقا کنترل کیفی کالاهای سلامت تسریع در پاسخ دهی به نمونه های دریافتی بخصوص در شرایط بحران باید به تجهیز آزمایشگاه‌ها توجه ویژه داشت.


وی افزود: تجهیز مبادی ورودی و صادراتی به امکانات وتجهیزات مناسب، تست های سریع و روش های جدید و کاهش زمان پاسخدهی به محصولات صادراتی، نظارت بر کنترل کیفیت فراورده های دارویی غذایی و سایر مخصولات سلامت در سطح عرضه، کاهش موازی کاری ارگان های نظارتی به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه ملی و تفویض اختیار به معاونت  های غذا و دارو و تمرکز زدایی از مباحث کلیدی در حوزه آزمایشگاهی است.

دکتر دارایی بر اهمیت طرح تحول سلامت غذا و اهمیت حفظ سلامت احاد کشور و تسهیل در صدور مجوزهای مرتبط با کالاهای سلامت، و حمایت از طرح دارو یار و اهمیت کنترل دارو در سطح عرصه تاکید کرد.

شایان ذکر است این همایش دوروزه مدیران آزمایشگاه کنترل معاونت های غذا و دارو ضمن شرکت در کارگاه های اموزشی با مدیران ازمایشگاه مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی در خصوص مسائل مشکلات و روش های نوین در سال ؛ تولید؛ دانش بنیان و اشتغال افرین به بحث و تبادل نظر می پردازند.