شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ارتش#آمریکا

سی ان ان گزارش داد؛

بحران جذب نیرو در ارتش آمریکا/ احتمال کاهش حجم بدنه ارتش

بحران جذب نیرو در ارتش آمریکا/ احتمال کاهش حجم بدنه ارتش

شبکه تلویزیونی سی ان ان در گزارشی به خطراتی اشاره کرد که ارتش آمریکا در زمینه جذب نیرو با آن مواجه است و تأکید کرد که این خطر هر سال تشدید می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد که ارتش آمریکا با این خطر مواجه است که نتواند ۴۰ هزار نفر را در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به صفوف خود اضافه کند.

این شبکه خبری آمریکایی در شرح جزئیات این خبر با اشاره به اینکه نماینده وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در جلسه استماع کنگره در این باره صحبت کرده است، افزود: نیروهای مسلح آمریکا پیش بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۲، ۱۰ هزار نفر کمتر از حد انتظار نیرو جذب کنند و احتمال اینکه در سال ۲۰۲۳ این کاهش نیرو به عدد ۲۸ هزار نفر برسد، وجود دارد.

بر اساس گزارش سی ان ان، دلایل این کاهش جذب نیرو در ارتش آمریکا، شرایط پس از همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹، بازار کار و همچنین رقابت بین ارتش و شرکت‌های خصوصی برای جذب نیروی انسانی است.

این در حالی است که خبرگزاری «آسوشیتد پرس» نیز گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا قصد دارد حجم ارتش این کشور را به دلیل کمبود بی‌سابقه نیروی انسانی کاهش دهد.

بر این اساس، فقط دو ماه و نیم به پایان سال مالی آمریکا باقی مانده و ارتش این کشور تنها به ۵۰ درصد از هدف خود یعنی ۶۰ هزار سرباز دست یافته است. با این نرخ، سران ارتش آمریکا بر این باورند که این کمبود تا اول اکتبر به ۲۵ درصد خواهد رسید.

این در حالی است که قانونگذاران مجلس نمایندگان آمریکا اخیراً درباره خودکشی در یکی از ناوهای جنگی آمریکا و میزان آمادگی عمومی نیروی دریایی این کشور هشدار دادند.

بر اساس گزارش‌ها، آمار خودکشی در ارتش آمریکا از آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی تا پایان سپتامبر ۲۰۲۱ از تعداد نظامیان آمریکایی که از شروع همه‌گیری ویروس کرونا در اثر ابتلاء به آن مرده‌اند نیز فراتر رفت.