شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واحد مسکونی#سراسر کشور

حدود ۷ هزار واحد مسکونی خیرساز در کشور در حال ساخت است

حدود ۷ هزار واحد مسکونی خیرساز در کشور در حال ساخت است

کاشان - ایرنا - مدیرعامل انجمن خیران مسکن‌ساز گفت: نزدیک به هفت هزار واحد مسکونی هم‌اکنون توسط انجمن‌های خیران مسکن‌ساز در سراسر کشور در حال ساخت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد خاکی‌پور عصر روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح ساخت مسکن کریمان اردستان در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این طرح امسال در این شهرستان آغاز شده و طبق برنامه و با کمک نیکوکاران و منابع تعریف شده در حال پیشرفت است.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود طرح‌های مسکن با کمترین هزینه و بهترین ساخت به پایان برسد، اضافه کرد: با جذب کمک نیکوکاران در قالب‌های مختلف از جمله مصالح و خدمات فنی این طرح در شهرستان تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شود. 

مدیرعامل انجمن خیران مسکن‌ساز با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۲۱ هزار واحد مسکونی خیر ساز در کشور ساخته و در اختیار متقاضیان قرار داده شده است، خاطر نشان کرد: این انجمن در کنار سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالا در روستاها تاکنون ۱۴ هزار و ۳۰۰ واحد تامین و تحویل داده است.

وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز این واحدها توسط سازمان بهزیستی، کمیته امدادامام خمینی (ره)، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تامین و پرداخت شده است.

مدیر عامل انجمن خیرین مسکن‌ساز گفت: استان اصفهان در امورخیر و خیران در کشور پیشرو بوده و علاوه بر حوزه مسکن در حوزه‌های سلامت و مدرسه سازی گام های مهمی برداشته است.

خاکی پور افزود: امروز از چندین طرح خیرساز در شهرهای استان اصفهان از جمله اردستان بازدید کردیم و امید می‌رود در نشست هیات مدیره خیران مسکن‌ساز در تهران مقداری کمک برای طرح اردستان در نظر گرفته شود.

در مجموع ۴۵۴ واحد مسکن طرح کریمان در اردستان پیش بینی شده که از این تعداد،۲۲۰ واحد در شهر اردستان و ۲۸ واحد در شهر مهاباد در حال ساخت است.

همچنین ۱۴ واحد در شهر زواره تکمیل شده و ۱۹۲ واحد دیگر سهمیه زواره به دلیل صادر نشدن مجوزهای لازم از سوی دستگاه های مربوطه هنوز اجرایی نشده است.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.