شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#نمایشگاه

قطعه سازان برای حضور در نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه اعلام آمادگی کردند

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور از اعلام آمادگی قطعه سازان برای حضور در نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه خبر داد.

محمد رضا نجفی منش گفت: انجمن صنایع همگن قطعه سازی به منظور معرفی شرکت های قطعه ساز ایرانی و برقراری ارتباط صنعتی و همکاری استراتژیک قطعه سازان کشور با شرکت‌های روسی برای حضور در نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه داوطلب شده و بسیاری از قطعه سازان برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.

 

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به نیازسنجی های صورت گرفته نیاز اصلی روسیه به چه قطعاتی بیشتر است، گفت: لیست نیاز شرکت های روسی به قطعات از سوی طرف روسی به ما اعلام شده و پس از حضور در نمایشگاه و بررسی های صورت گرفته با آنها قرارد خواهیم بست.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشوردر خصوص اقداماتی مانند عقد قراردادهای جوینت ونچر با شرکت های روسی در این نمایشگاه گفت: تصمیم گیری در این مورد را باید به بعد از حضور قطعه سازان در این نمایشگاه و پایان مذاکرات موکول کرد.

نجفی منش در پایان با اشاره به نقش قطعه سازان بر گستردگی روابط و همکاری مشترک میان خودروسازان ایرانی و روسی بیان کرد: حضور در نمایشگاه قطعات روسیه فرصت بسیار خوبی است که باید از آن استفاده بهینه کرد و ما تمام تلاش خود را می کنیم تا بتوانیم راه را برای همکاری صنعت خودرو ایران و روسیه هموار کنیم.

لازم به ذکر است که نمایشگاه اتوموبیلیتی روسیه از ۳۱ مردادماه لغایت ۳ شهریورماه ۱۴۰۱ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مسکو با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸کشور و در ۳۰هزار متر فضای نمایشگاهی برگزار خواهد شد.

پیش از این رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور از علاقه‌مندی برای طراحی و تولید خودروی مشترک ایرانی- روسی- ترکیه از سوی فعالان صنعتی سه کشور خبر داده بود و اعلام کرده بود که ظرفیت لازم برای همکاری سه‌جانبه خودروسازان و قطعه سازان سه‌کشور وجود دارد.