شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فلسطین#مسئله#اصلی#امت#است/#عادی#سازی#روابط#آویو#شرمطلق

خالد مشعل:

فلسطین مسئله اصلی امت است/ عادی سازی روابط با تل آویو شرمطلق است

 فلسطین مسئله اصلی امت است/ عادی سازی روابط با تل آویو شرمطلق است

رئیس جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در خارج با تاکید بر اینکه فلسطین مسئله اصلی امت اسلامی است، گفت: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شر مطلق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، خالد مشعل رئیس جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در خارج ضمن مخالفت با هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که فلسطین مسئله اصلی امت اسلامی است.

مشعل طی اظهاراتی در مراسمی در استانبول ترکیه خواستار تلاش جوانان امت اسلامی برای پیشرفت کشورهایشان و مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی و بازپس گیری قدس اشغالی و فلسطین شد.

رئیس جنبش حماس در خارج از احزاب تاثیرگذار در کشورهای عربی و اسلامی خواستار مشارکت در فعالیت ها و تلاش در راستای منافع جمعی و مقابله با مداخلات خارجی شد.

وی از سیاست استاندارد دو گانه کشورهای غربی و شیوه تعامل آنها با جنگ اوکراین و آوارگان در مقایسه با مسئله تعامل غرب با مقاومت و آوارگان فلسطینی انتقاد کرد.

مشعل با تاکید بر اینکه حماس به دنبال تحقق ثبات، امنیت و وحدت است، افزود: این جنبش در مسیر عملی کردن این مسئله و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی حرکت و تلاش می کند و به دنبال افزایش توانمندی خود برای گرفتن حق مشروع ملت فلسطین و آزادسازی اراضی اشغالی است.

وی یادآور شد که البته جنبش حماس نیز معصوم نیست و اشتباه می کند و از خطاهای خود درس می گیرد و سپس در مسیر درست حرکت می کند.