شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قاچاق کالا#گمرک#فرماندار

تیرماه امسال ۱۰ پرونده قاچاق کالا در آستارا تشکیل شد

تیرماه امسال ۱۰ پرونده قاچاق کالا در آستارا تشکیل شد

آستارا - ایرنا - فرماندار آستارا از تشکیل ۱۰ پرونده قاچاق کالا توسط نیروهای اداره کل گمرک و مرزبانی این شهرستان در تیرماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا عنایت رضایی پور روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان مرزی با اشاره به لزوم برخورد جدی با پدیده شوم قاچاق بیان کرد: آستارا یکی از مرزهای مهم کشور است و حافظان نظم و امنیت اجتماعی، در حوزه اقتصادی نیز به طور جدی با هرگونه قاچاق کالا و ارز برخورد می کنند.

وی با اشاره به برخوردهای مداوم با پدیده شوم قاچاق تصریح کرد: از ابتدای ماه جاری توسط اداره کل گمرک آستارا و مرزبانان اقتصادی کشورمان ۱۰ پرونده قاچاق کالا شامل کشف ۸ کامیون و خودروی قاچاق در مرز آستارا تشکیل شده است و ارزیابی ارزش ریالی این پرونده ها توسط کارشناسان در مرحله بررسی قرار دارد.

رضایی پور ادامه داد: همچنین توسط مرزبانان هنگ مرزی آستارا از ابتدای سال جاری ۲ کیلو و ۸۰۰ گرم ماریجوانا در بخش لوندویل و ۱۰۵ تن کود شیمیایی قاچاق کشف و ضبط شده است.

فرماندار آستارا گفت: این شهرستان با سه مرز زمینی، دریایی و ریلی، در آینده به شریان حیاتی و اقتصادی این بخش از کشور تبدیل خواهد شد و تعیین تکلیف کالاهای مکشوفه از اهمیت لازم برخوردار است.

وی با اشاره به حجم قابل توجه کالاهای قاچاق ضبط شده در انبارهای گمرک، از عدم استقرار نمایندگی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در این شهرستان به منظور تعیین تکلیف کالاها انتقاد کرد و گفت: در چند مرحله با مکاتبه و پیگیری، استقرار نمایندگی این سازمان و تعیین یک انبار برای کالاهای آن درخواست شده است که تاکنون از سوی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان حرکت قابل توجهی در این خصوص مشاهده نشده است.

فرماندار آستارا با اشاره به اهمیت توریسم درمانی برای این شهرستان بیان کرد: داروهای مکشوفه سرمایه کشور است و باید با سیر مراحل قانونی و تاییدیه شبکه بهداشت و درمان به چرخه مصرف مردم برسد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.