شهر خبر

پس از چند ساعت بازجویی؛

راشد الغنوشی: قاضی حکم برائت داد/ همه اتهامات پوچ و جعلی بود

راشد الغنوشی: قاضی حکم برائت داد/ همه اتهامات پوچ و جعلی بود

رئیس جنبش النهضه و رئیس پارلمان تونس گفت: بعد از بیش از ۱۰ ساعت بازجویی، قاضی حکم به بیگناهی داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربی الجدید، دستگاه قضایی تونس پس از بازجویی از «راشد الغنوشی»، رئیس جنبش النهضه درباره مساله جمعیت خیریه «نماء» تصمیم به آزادی وی گرفت.

الغنوشی بعد از خروج از جلسه بازجویی گفت: بعد از بیش از ۱۰ ساعت بازجویی، قاضی حکم به بیگناهی داد.

رئیس جنبش النهضه و رئیس پارلمان تونس عنوان داشت: وکلای مدافع توانستند تمامی اتهامات مطرح شده را رد کنند و مشخص شد که این اتهام ها پوچ و ساختگی بوده است.

این جلسه تنها چند روز پیش از همه‌پرسی مردمی درخصوص پیش‌نویس قانون اساسی جدید تونس برگزار شده است که گروه‌های سیاسی و مدنی مخالفت خود را با آن اعلام کرده اند.

الغنوشی با بیان اینکه این محاکمه ارتباطی به همه پرسی ندارد، گفت، این مسائل مطرح شده علیه او را طرف هایی عنوان کردند که در شکست دادن النهضه در انتخابات ناکام ماندند.

وی گفت که به استقلال دستگاه قضایی می بالد.

الغنوشی تاکید کرد که اتهامات مطرح شده علیه او جعلی است و از سوی طرفهایی وارد شده است که در انتخابات نتوانسته اند النهضه را شکست دهند.

از سوی دیگر عماد الخمیری سخنگوی جنبش النهضه تونس هم به العربی الجدید گفت: موضوع جعلی و هدف از آن خدشه وارد کردن به شخصیت های ملی و دخیل کردن الغنوشی در موضوعی است که ارتباطی با آن ندارد. هدف سرپوش گذاشتن بر شکست کودتا است.

وی افزود: اینکه الغنوشی از اتهامات مبرا شد موضوعی طبیعی است که ما را غافلگیرنکرد.

«نماء» یک جمعیت توسعه است که از ۲۰۱۱ در تونس تأسیس شده است و مأموریت آن جذب سرمایه گذاران و کارشناسان از داخل و خارج است. این جمعیت به پولشویی و حمایت مالی از تروریسم متهم شده است.

از زمانی که قیس سعید، رئیس جمهور تونس کنترل دولت و پارلمان را در دست گرفته این کشور در بحران سیاسی عمیقی به سر می‌برد. قرار است دوشنبه همه پرسی پیش نویس قانون اساسی جدید برگزار شود که مخالفان از جمله حزب النهضه با آن مخالف هستند.