شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#رئیس جمهور#اردبیل

هفته آینده۵۲ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل افتتاح می‌شود

هفته آینده۵۲ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل افتتاح می‌شود

اردبیل-ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: هفته آینده و با حضور یکی از معاونین رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی ۵۲ کیلومتر بزرگراه در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا محبوب حیدری روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: کل ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن ۹۳ هزار ۴۹۲ نفر بوده که از این تعداد ۳۳ هزار و ۳۷۸ نفر واجد شرایط دریافت مسکن شناخته شدند.

وی اظهار کرد: زمین مورد نیاز پروژه نهضت ملی مسکن در تمام شهرستان‌ها در بهترین مکان و نقطه شهر تامین شده و تنها در اردبیل مشکل تامین زمین وجود دارد که تا یک ماه آینده زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن در اردبیل هم تامین می‌شود.

حیدری با اشاره به بهره‌برداری ۵۴۰ واحد مسکن تا آخر سال در اردبیل گفت: عملیات اجرایی این پروژه‌ها شامل سایت داروپخش به تعداد۱۵۰ واحد و سایت اندیشه دو ۲۱۰ واحد با پیشرفت ۹۰ درصد تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته این مقام مسئول سایت کارگر با پیشرفت ۹۰ درصد و اندیشه یک نیز با ۸۰ درصد تا شهریور ماه امسال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه هفته آینده با حضور یکی از معاونین رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی ۵۲ کیلومتر بزرگراه در این استان به بهره برداری می‌رسد، افزود: بخش‌هایی از مسیرهای ارتباطی اردبیل – مشگین شهر، رضی – امیرکندی و اردبیل – سرچم جزو ۵۲ کیلومتر بزرگراه قابل افتتاح و بهره‌برداری استان است که عملیات اجرایی آنها روبه اتمام بوده و بزودی به بهره برداری می‌رسد.

حیدری افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای در این مسیرها خواهیم بود و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، هر سال ۶۰ کیلومتر و تا پنج سال آینده در مجموع ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه با هدف ایمن سازی راه‌های اصلی در استان اردبیل احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه برای توسعه بزرگراه‌ها از ظرفیت ماده ۵۶ بودجه و فاینانس بانکی استفاده شده است، گفت: با همکاری بانک مسکن اعتبار پروژه جاده کلور – درام خلخال و با همکاری بانک صادرات اعتبار مورد نیاز پروژه بزرگراه اردبیل – سرچم تامین شده است.