شهر خبر

چالش جدید ارتش آمریکا؛ این بار تنزل شدید تعداد نیروها

چالش جدید ارتش آمریکا؛ این بار تنزل شدید تعداد نیروها

ارتش آمریکا به طور قابل ملاحظه‌ای در حال کاهش تعداد سربازان در دو سال آینده است درحالیکه ارتش به گفته یک ژنرال ارشد آمریکایی با چالش‌های بی سابقه‌ای برای جذب نیرو دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا، ارتش آمریکا به طور قابل ملاحظه‌ای در حال کاهش تعداد سربازان در دو سال آینده است درحالیکه ارتش به گفته یک ژنرال ارشد آمریکایی با چالش‌های بی سابقه‌ای برای جذب نیرو دست و پنجه نرم می‌کند.

مقام‌های ارتش آمریکا روز سه‌شنبه (به وقت محلی) اعلام کردند که ارتش حدود ۱۰ هزار سرباز کمتر از حد تعیین شده برای سال مالی جاری خواهد داشت و چشم اندازها برای سال آینده ترسناک‌تر است.

جوزف مارتین معاون رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که امسال ارتش مجموع ۴۶۶ هزار و ۴۰۰ نیرو خواهد داشت که پایین‌تر از تعداد مورد انتظار (۴۷۶ هزار) است. بنابراین ارتش می‌تواند سال ۲۰۲۳ را با داشتن ۴۴۵ هزار تا ۴۵۲ هزار سرباز بسته به استخدام و حفظ نیرو به پایان برساند.

یکی از سخنگوهای ارتش آمریکا نیز در راستای ناکامی برای رسیدن به اهداف جذب سرباز، اعلام کرد که تنها دو ماه و نیم مانده به پایان سال مالی، ارتش فقط به ۵۰ درصد از هدف به خدمت گرفتن ۶۰ هزار سرباز جدید، دست یافته است. بر اساس این اعداد و روندها، این احتمال وجود دارد که ارتش تا ۱ اکتبر (۹ مهر) نزدیک به ۲۵ درصد از هدف خود را از دست بدهد و به گفته مارتین اگر کمبودها ادامه یابد، می تواند بر آمادگی ارتش تأثیر گذار باشد.

مارتین روز سه‌شنبه در یکی از کمیته‌های فرعی نیروهای مسلح مجلس نمایندگان این مسائل را ناشی از چالش‌های بی‌سابقه‌ای از جمله شرایط پسا کرونا و بازار کار دانست.

چالش ناکامی در جذب سرباز در ارتش ایالات متحده آمریکا در حالی است که این نهاد با کمبود نیرو نیز مواجه است و طبق چشم اندازهایی که ارتش این کشور برای ۵ سال آینده مشخص کرده در زمینه به خدمت گرفتن نیرو با گوناگونی مهارت و استعداد و حفظ آنها ناکام مانده است. 

انتهای پیام