شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فدراسیون فوتبال#تیم ملی

اسکوچیچ علیه آقای سرپرست؛ عامل بی نظمی ها این آقاست!/ آیا ماجدی پروژه عبور از استیلی را قبول می‌کند؟

استیلی: باقری و خانبان باید بین تیم ملی و پرسپولیس یکی را انتخاب کنند

سرمربی تیم ملی در جلسه با هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مطالب تندی را در خصوص عملکرد سرپرست تیم ملی بیان کرده است.

به گزارش مشرق، ماجرای نیمکت تیم ملی هنوز پایان نیافته و این داستان هنوز ادامه دارد. بعد از ابقای دراگان اسکوچیچ به نظر می رسد این نیمکت باز هم رنگ آرامش را نخواهد دید و آبستن اتفاقات تازه ای خواهد بود.

ظاهرا در جلسه هم اندیشی هئیت رئیسه فدراسیون فوتبال که پیش از جلسه ابقای اسکوچیچ در ساختمان فدراسیون فوتبال برگزار شد، دراگان اسکوچیچ مطالب تندی را در خصوص عملکرد حمید استیلی سرپرست تیم ملی بیان می کند و بی نظمی های درون اردوی تیم ملی را متوجه عملکرد او می‌داند و معتقد است تا زمانی که از اتفاقات درون اردو بی خبر باشد، نمی‌تواند با متخلفان و بازیکنانی که مرتکب بی نظمی می‌شوند برخورد کند.

گویا اسکوچیچ مدعی شده که تمرکزش روی مسائل فنی تیم ملی است و نمی تواند همزمان حواسش به رعایت اصول و قوانین در اردوی تیم ملی باشد، به همین دلیل طبیعی است برخی بی نظمی ها در اردوی تیم ملی شکل بگیرد.

پس از ابقای اسکوچیچ در نیمکت سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران در جلسه هیات رئیسه این ماجرا ابعاد تازه ای پیدا کرده.

پس از طرح این مسائل در جلسه، در نشست مشترک هئیت رئیسه و کمیته فنی نیز این موضوع مطرح می‌شود و برخی حاضرین در جلسه از عملکرد استیلی به صورت غیرمستقیم انتقاد می‌کنند و خواستار برخورد جدی با حاشیه سازان می‌شوند، که حاصل این اتفاق بیانیه فدراسیون فوتبال خطاب به ملی پوشان می‌شود که به رویت تمام اعضای هئیت رئیسه می‌رسد.

اما سوال اینجاست آیا با وجود خط و نشان فدراسیون فوتبال برای ملی پوشان و منتقدان فضای کنونی تغییر خواهد کرد یا اینکه همچنان تنش میان موافقان و حامیان سرمربی در اردوی تیم ملی باقی خواهد ماند؟

از طرفی آیا با توجه به گلایه های سرمربی کروات تیم ملی از سرپرست تیم، رابطه استیلی و اسکوچیچ همانند سابق خواهد شد یا اینکه پروژه برکناری بازیکن سابق تیم ملی کلید خواهد خورد؟

هرچند که با توجه به رابطه دوستانه بسیار نزدیک میان ماجدی و استیلی امکان این اتفاق بسیار بعید به نظر می رسد مگر اینکه سرپرست تحت فشار قرار گیرد و تصمیم به عبور از استیلی بگیرد که طبیعتا این موضوع نیز برای ماجدی هزینه بر خواهد بود.

البته عده ای معتقدند از آنجا که اردوی تیم ملی به بعد از انتخابات فدراسیون فوتبال موکول خواهد شد، شاید تا پیش از اینکه ماجدی تصمیم به ایجاد تغییر و تحولات اساسی در ترکیب کادر مدیریتی تیم ملی بگیرد تمام دوستان او مجبور به خداحافظی با تیم ملی شوند تا کادر جدید مورد نظر رئیس بعدی فدراسیون فوتبال روی کار بیاید.

*درخواست ویژه اسکوچیچ؛ باقری را می خواهم

با توجه به حواشی اخیر در اردوی تیم ملی و البته انتقادات تند اسکوچیچ از استیلی، سرمربی تیم ملی از سرپرست فدراسیون فوتبال درخواست ویژه ای داشته.

دراگان اسکوچیچ از میرشاد ماجدی خواست شرایط حضور دوباره کریم باقری درتیم ملی را فراهم کند. او به سرپرست فدراسیون گفته: من به حضور باقری نیاز مبرم دارم و کاری کنید که او در جام جهانی کنار تیم ملی باشد. طبق شنیده های ما ماجدی هم با باقری صحبت کرده تا رضایت او را جلب کند اما ظاهرا آقا کریم هم شرایط خاص خودش را دارد.

کریم باقری هیچ گاه دنبال سرمربی شدن نیست و همین مساله برای مربیان خارجی ارزش بسیاری دارد چون خیالشان از بابت یکسری مسائل راحت است. البته مشکل حضور همزمان باقری در تیم ملی و پرسپولیس باید حل شود اما این مربی می تواند نظم و انضباط را در اردوی تیم ملی برقرار کند که همین مساله فاکتور مثبتی برای اسکوچیچ محسوب می شودچون تجربه ثابت کرده که خودش نمی تواند و یا نمی خواهد با بازیکنان تیم ملی برخورد کند و طبعا می تواند با خیال راحت این کار را به باقری بسپارد.

منبع: دانا