شهر خبر

واگذاری بیش از ۱۶۰۰۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی طی یک سال اخیر

واگذاری بیش از 16000 واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی طی یک سال اخیر

رئیس سازمان بهزیستی از واگذاری ۱۶ هزار واحد مسکونی از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم به مددجویان این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ علی محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کشور امروز در آیین واگذاری همزمان دو هزار و 8356 واحد مسکونی در سراسر کشور به افراد دارای معلولیت و مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: متفخریم که همزمان با هفته سازمان بهزیستی (25 تا 31 تیر ماه) در استانهای مختلف، این واحدهای مسکونی را در اختیار جامعه هدف سازمان قرار دهیم.

وی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب و از زمان تاسیس سازمان بهزیستی، 160 هزار واحد مسکونی احداث و در اختیار جامعه هدف سازمان بهزیستی قرار گرفته است و این درحالیست که از زمان شروع به کار دولت سیزدهم و در طی این مدت 15 هزار واحد مسکونی احداث و در اختیار مددجویان بهزیستی قرار گرفته است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اختصاص دو هزار میلیارد تومان در بودجه سازمان بهزیستی در سال 1401 خاطرنشان کرد: بر اساس طرح ملی نهضت مسکن از سوی دولت سیزدهم، قرار است طی سه سال 160 هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان سازمان بهزیستی احداث و در اختیار این افراد قرار گیرد.

وی همچنین به مشارکت وزارت راه و شهرسازی قرارگاه خاتم  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بنیاد مستضعفان و ... در فرایند احداث و تامین مسکن مدجویان سازمان بهزیستی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته و با مشارکت دستگاه‌های ذکر شده، مساحت واحدهای مددجویان به طور متوسط 75 مترمربع در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص سهم آورده مددجویان سازمان بهزیستی در فرایند احداث مسکن تصریح کرد: بخشی از این واحدها از گذشته آغاز شده شده و سهم آورده از سوی مددجویان در مناطق شهری روستایی و شهرستانی متفاوت است.  

قادری با اشاره به تفاوت سهم آورده مددجویان در مناطق شهری روستایی و شهرستانی تصریح کرد: علاوه بر این سازمان بهزیستی برای افراد دارای دو معلولیت مبلغ 200 میلیون تومان در مناطق شهری و 150 میلیون تومان در مناطق روستایی در فرایند احداث مسکن درنظر گرفته است.

وی از مددجویان سازمان بهزیستی خواست تا در سامانه ملی مسکن جهت دریافت مسکن ثبت‌نام کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه سه راهبرد اساسی یک خانواده مسکن، معیشت و اشتغال محسوب می‌شود، گفت: اگرچه سازمان بهزیستی تکلیفی در ساخت مسکن ندارد اما از گذشته تلاش‌های ویژه‌ای را در این زمینه انجام داده و این فرایند ادامه‌دار خواهد بود.

انتهای پیام/