شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#بحرین

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری هفتگی:

احتمالا شاهد اتفاقات مثبت در مناسبات بین ایران و بحرین باشیم

تهران به پایتخت دیپلماسی و ائتلاف علیه تروریسم و مقابله با یکجانبه گرایی تبدیل شده

سخنگوی وزارت امور خارجه نشست روز گذشته سران آستانه در تهران را سازنده عنوان کرد.

اعتمادآنلاین|

ناصر کنعانی،  سخنگوی وزارت خارجه در نشست  رسانه ای خود در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی با اشاره به برگزاری نشست سران آستانه در تهران در روز گذشته گفت: تهران به پایتخت دیپلماسی و اتحاد برای دیپلماسی و ائتلاف علیه تروریسم و مقابله با یکجانبه گرایی و نظامی‌گری تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، وی گفت : در بحث اوکراین نیز تهران  محل رجوع و مشورت است و دوران تک قطبی سپری شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت : موضع جمهوری اسلامی ایران در مورد جنگ اوکراین کاملا واضح و روشن است. ایران حامی حل این بحران از طریق سیاسی است و از ظرفیت های خود برای ایجاد نوعی راه حل سیاسی در این بحران استفاده می‌کند.

وی همچنین در این نشست خاطرنشان کرد: در جریان سفر امروز فیصل المقداد به تهران ، ایران ، همتای سوری خود را  در جریان نشست روز گذشته سران آستانه قرار می‌دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سوالی در مورد اظهارات سفیر روسیه در تهران در مصاحبه با روزنامه شرق که مدعی بود غرب به دنبال گسترش همجنس گرایی در ایران  است و آیا این اظهارات سفیر روسیه مداخله در امور داخلی ایران نیست گفت : ما قطعا انتظار داریم که سفرای محترم خارجی مقیم در تهران در مورد موضوعات و مسائل داخلی ایران اظهار نظر نکنند و مداخله نکنند . وزارت امور خارجه حتما نسبت به این مسائل حساسیت دارد و بر مبنای مسئولیت ذاتی خود عمل می کند.

وی در بخش ذیگری از این نشست گفت : ابراز تمایل مقامات عالی رتبه امارات برای اعزام سفیر به ایران را به فال نیک می‌گیریم و نشان دهنده شکل گیری فضای مثبت در منطقه تلقی می کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر این که اگر ایران در جنگ اوکراین سلاح در اختیار روسیه قرار داده باشد ، مجازات می شود  و اظهارات پیشین مقامات آمریکایی مبنی براین که ایران پهیادهایی برای استفاده روسیه در جنگ اوکراین در اختیار این کشور قرار داده است با رد اظهار نظر مقامات آمریکا در این زمینه گفت: آمریکا ها فرا فکنی می کنند و با اظهار نظرهای سیاسی و دامن زدن به موضوعات دروغین به دنبال ایجاد حاشیه هستند .

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در سایه گسترش و بهبود مناسبات ایران و عربستان ، احتمالا می‌توانیم در مناسبات بین ایران و بحرین هم شاهد اتفاقات مثبت باشیم .

این خبر تکمیل می شود.