شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ایران#روابط ایران

ضرورت ارتقای روابط اقتصادی با سوریه متناسب با روابط سیاسی و نظامی

ضرورت ارتقای روابط اقتصادی با سوریه متناسب با روابط سیاسی و نظامی

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه گفت که در چند سال گذشته ظرفیت روابط ایران و سوریه به ویژه در بعد اقتصادی و تجاری مغفول مانده بود. باید تلاش کرد روابط اقتصادی و تجاری نیز هم پای روابط نظامی و امنیتی ارتقا پیدا کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عباس گلرو، نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه با بیان اینکه سفر فیصل مقداد به تهران بنا به دعوت امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان صورت می گیرد، گفت: به لحاظ دیپلماتیک، سفر وزیر خارجه سوریه به ایران، پاسخی به سفر امیرعبداللهیان به سوریه است.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با اشاره به همزمانی سفر وزیر خارجه سوریه با اجلاس آستانه با حضور ایران، روسیه و ترکیه در تهران اظهار کرد: در هفتمین اجلاس سران آستانه درباره سوریه و حل و فصل بحران این کشور است که به انجام این هدف مهم نیز نایل آمدند.

وی سفر فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه به ایران را از ابعاد مختلف دارای اهمیت برشمرد و بیان کرد: یک جنبه آن مربوط به رواط دو جانبه ایران و سوریه است. سوریه امروز از بحران میدانی و سیاسی عبور کرده است و امروز به یک نقطه ثبات رسیده است. طبیعتا رفت و آمدهای دیپلماتیک بین دو کشور گسترش پیدا می کند و در این مسیر مسائل اقتصادی بین دو کشور اهمیت زیادی دارد.

گلرو افزود: سوریه در بازسازی نیاز به کمک دارد و این مهم یک فرایند بین المللی را می طلبد. سوریه به عنوان کشور متحد استراتژیک در منطقه مهم خاورمیانه مطرح است.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه بیان کرد: مجلس و گروه دوستی پارلمانی ایران و روسیه در مجلس شورای اسلامی جلسات متعددی با دستگاه های مختلف در این ارتباط برگزار می کند و با رصد روابط در چارچوب وظایف نظارتی، سعی می‌کنیم ظرفیت دو کشور در همه ابعاد را افزایش دهیم زیرا تاکنون در چند سال گذشته این ظرفیت به ویژه در بعد اقتصادی و تجاری مغفول مانده است. باید تلاش کرد روابط اقتصادی و تجاری نیز هم پای روابط نظامی و امنیتی ارتقاء پیدا کند.

انتهای پیام/