شهر خبر

تهران به پایتخت دیپلماسی، اتحاد برای صلح و ائتلاف علیه یکجانبه گرایی و نظامی‌گری تبدیل شده است

تهران به پایتخت دیپلماسی، اتحاد برای صلح و ائتلاف علیه یکجانبه گرایی و نظامی‌گری تبدیل شده است

سخنگوی دستگاه سیاست خارجه گفت: تهران به پایتخت دیپلماسی، اتحاد برای صلح و ائتلاف علیه یکجانبه گرایی و نظامی‌گری تبدیل شده است.

به گطزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در نشستی با اصحاب رسانه با بیان اینکه پس از چندین هفته ترافیک دیپلماتیک در تهران، ایران بار دیگر میزبان نشستی سازنده و روزی درخشان برای دیپلماسی کشور بود، گفت: تهران به پایتخت دیپلماسی، اتحاد برای صلح و ائتلاف علیه یکجانبه گرایی و نظامی‌گری تبدیل شده است.

وی افزود: صلح و امنیت به افق تهران بر پایه همگرایی و تفاهم درون منطقه‌ای تنظیم شده و دیپلماسی هوشمند، پویا، بانشاط و عمل گرای ایران همه توان خود را برای تثبیت ثبات و امنیت در منطقه و تعمیق دوستی بین کشورهای همسایه و مسلمان به کار گرفته است.

کنعانی صمن تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه یک وزنه تعادل است، خاطرنشان کرد: دوران جهان دوقطبی و تک قطبی سپری شده و صاحبان منطقه به نسخه‌پیچی‌های سودجویانه قدرت‌های فرامنطقه‌ای نیازی ندارند.

وی با بیان اینکه منطقه ما بیش از آنکه نیازمند ائتلاف‌های پوشالی و سامانه‌های پدافندی ناکارآمد باشد، به سامانه دوستی و همکاری در سایه همسایگی و مکانیزم همکاری امنیت جمعی منطقه ای نیاز دارد، گفت: همه ملت‌ها و کشورهای غرب آسیا و خلیج فارس می توانند در چارچوب همکاری جمعی، صلح و ثبات و توسعه را برای ملت های منطقه به ارمغان آورند.

ادامه دارد...