شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#روسیه#معاون وزیر

نشست کمیسیون های مشترک ایران و روسیه/ اعلام آمادگی شرکت‌های بزرگ دو کشور برای همکاری با یکدیگر

نشست کمیسیون های مشترک ایران و روسیه/ اعلام آمادگی شرکت‌های بزرگ دو کشور برای همکاری با یکدیگر

تهران- ایرنا- معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان از اعلام آمادگی برای همکاری بین شرکت‌های بزرگ ایران و روسیه خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت ارتباطات، «محمدامین آقامیری» معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات بعد از نخستین نشست کمیسیون‌های مشترک ایران و روسیه از اعلام آمادگی شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی دو کشور برای همکاری با یکدیگر خبر داد.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات، پس از برگزاری نخستین دور از نشست‌های کمیسیون مشترک ایران و روسیه با اشاره به مشخص شدن چارچوب‌های مذاکرات و نقشه راه همکاری‌های اقتصاد دیجیتال میان دو کشور گفت: در این نشست که با حضور بخش خصوصی دو کشور برگزار شد موضوعات موردنظر بررسی شد.

وی توانمندی‌های ایران برای همکاری با شرکت‌های روسی را مناسب عنوان کرد و افزود: در این نشست تقریبا تمام شرکت‌های بزرگ روسیه حضور داشتند و علاقمندی خود را برای مشارکت با شرکت های خصوصی ایرانی در حوزه ICT اعلام کردند.

در ادامه این نشست معاون وزیر ارتباطات روسیه نیز با اشاره به علاقه‌مندی بخش خصوصی ایران برای همکاری با شرکت‌های روسی، گفت: یک گروه کاری برای تعیین محورهای همکاری و پیگیری این موضوعات تشکیل شود.

وی افزود: تا دو روز آینده موضوعات مشترک جمع‌بندی می‌شود و به امضای طرفین می‌رسد.

به گزارش ایرنا، روز گذشته (۲۸ تیر) هیات ۲۰ نفره از فعالان و مدیران شرکت‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به روسیه سفر کردند. این هیات با هدف توسعه اقتصاد دیجیتال و بازارسازی برای محصولات فناورانه ایرانی امروز وارد مسکو شدند.

بر اساس همین گزارش، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات نیز روز پنج‌شنبه جهت توسعه همکاری‌های دوجانبه ایران و روسیه در حوزه ارتباطات، فناوری اطلاعات و صنعت فضایی به روسیه سفر می‌کند.