شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#نفت ایران#فروش نفت#ونزوئلا

فروش نفت ایران به ونزوئلا افزایش یافت

نفت

عرضه نفت ایران به ونزوئلا افزایش یافته تا این کشور بتواند از آن برای تقویت ظرفیت پالایشگاهی خود استفاده کرده و نفت تولید داخل خود را صادر کند.

به‌گزارش ایبِنا به نقل از رویترز، ایران عرضه نفت خام به ونزوئلا را افزایش می‌دهد تا این کشور از آن برای تقویت بهره‌وری پالایشگاه‌های فرسوده خود استفاده کرده و نفت داخلی خود را برای صادرات کنار بگذارد.

این دو کشور که هر دو تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند، همکاری خود در زمینه انرژی را طی سال‌های اخیر تقویت کرده‌اند. نفت خام سنگین ونزوئلا در ازای بنزین، میعانات گازی، قطعات پالایشگاهی و کمک‌های فنی ایران معامله می‌شود.

شرکت نفت دولتی ونزوئلا قرار است در این ماه ۴ میلیون بشکه نفت خام سنگین ایران را دریافت کند، یعنی بالاتر از ۱.۰۷ میلیون بشکه‌ای که در ماه گذشته وارد شده بود.

ونزوئلا نفت خام ایران را در تأسیساتی که مناسب با این درجه از نفت است، پالایش کرده و تولید سوخت خود را افزایش می‌دهد. به‌این‌ترتیب نفت ایران باعث می‌شود ونزوئلا بتواند درجات سبک نفتی خود را برای ترکیب با درجات سنگین و همچنین برای صادرات کنار بگذارد.

واردات نفت از ایران به ونزوئلا کمک می‌کند ذخایر نفت «مری»، نفت قابل صادرات خود را که مورد علاقه پالایشگاه‌های آسیایی است افزایش دهد.

ونزوئلا همچنین ماهانه حدود ۲ میلیون بشکه میعانات گازی ایران را وارد می‌کند که به تقویت تولید درجات نفتی قابل صادرات این کشور کمک خواهد کرد.

صادرات نفت ونزوئلا در ماه ژوئن به پایین‌ترین رقم از اکتبر ۲۰۲۰ رسید که دلیل آن را می‌توان تعمیرات در اصلی‌ترین بندر نفتی این کشور و تاخیر در کسب مجوز کشتیرانی دانست.