شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک مرکزی#تایلند

بانک مرکزی تایلند بهبود اقتصادی بدون وقفه را تضمین کرد

تایلند

به گفته رئیس بانک مرکزی تایلند، اقتصاد تایلند به وضوح بهبود یافته و این بانک مرکزی تضمین خواهد کرد که بهبود اقتصادی با تلاش برای مقابله با تورم بالاتر متوقف نشود.

به گزارش خبرنگار بین الملل ایبِنا به نقل از سایت اینوستینگ، روز چهارشنبه رئیس بانک مرکزی تایلند با وجود انتظارها برای افزایش نرخ بهره گفت: اقتصاد تایلند به وضوح بهبود یافته و این بانک مرکزی تضمین خواهد کرد که بهبود اقتصادی با تلاش برای مقابله با تورم بالاتر متوقف نشود. رئیس بانک تایلند (BOT) گفت که انتظار می‌رود با وجود قوی ماندن سیستم مالی، بهبود اقتصادی ادامه یابد و به طور معمول کار کند.

وی گفت که زمینه اقتصادی در مقایسه با دوران بحران کووید-۱۹ تا حد زیادی تغییر کرده، بنابراین همه بخش‌ها باید در مواجهه با تورم بالاتر، سیاست‌های مالی در اقتصادهای بزرگ و مشکلات ژئوپلیتیکی خود را وفق دهند. ستاپوت گفت: باید سیاست‌ها و اقدامات پولی به منظور تطبیق با شرایط اقتصادی و مالی و تراز ریسک جدید تعدیل شود.

انتظار می‌رود این بانک مرکزی در بررسی سیاست بعدی خود در ۱۰آگوست، نرخ بهره معیار خود را از پایین ترین سطح به میزان ۰.۵۰ درصد افزایش دهد که اولین افزایش از اواخر سال ۲۰۱۸ خواهد بود. تورم تایلند در ماه ژوئن به بالاترین حد در ۱۴ سال گذشته یعنی ۷.۶۶ درصد رسید که بسیار بالاتر از محدوده هدف بانک مرکزی BOT از ۱ تا ۳ درصد است و مقام‌های این بانک گفته‌اند که قیمت‌های مصرف‌کننده هنوز به اوج خود نرسیده است.