شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#کاخ سفید#پوتین

واکنش کاخ سفید به سفر پوتین به ایران

کدخبر: 509404
سخنگوی کاخ سفید سفر رئیس جمهور روسیه به تهران را که در چارچوب روند نشست آستانه صورت گرفته است، به بحران اوکراین ربط داد و مدعی شد که سفر پوتین به جنگ اوکراین ارتباط دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «کارین ژان‌پیر» سخنگوی کاخ سفید عصر روز چهارشنبه به وقت تهران در واکنشی هیستریک، به سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به تهران تاخت و مدعی شدکه این سفر به بحران اوکراین مرتبط است.

ژان‌پیر در ادامه ادعاهای بی پایه و اساس خود علیه سفر پوتین به تهران اعلام کرد که رئیس جمهوری روسیه به دلیل «انزوای سیاسی متاثر از جنگ اوکراین به ایران سفر  کرد!».

وی به فرافکنی خود علیه سفر پوتین به ایران که در راستای مذاکرات مربوط به نشست آستانه برای حل بحران سوریه صورت گرفته است، ادامه داد و افزود: «این سفر نشان می‌دهد که مسکو تصمیمی برای توقف جنگ در واکراین ندارد!».

به گفته پایگاه هیل، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری  خود که به صورت  مشترک با «جان کربی» هماهنگ کننده امور امنیتی آمریکا برگزار شد، بر تداوم تحریم ها علیه روسیه تاکید کرد و گفت: «واشنگتن به زودی افراد و نهادهای روسی جدیدی را به فهرست تحریم ها اضافه خواهد کرد».

کارین ژان‌پیر در بخش دیگری از سخنانش به موضوع برجام اشاره کرد و گفت که توافق هسته‌ای با ایران به نفع منطقه خواهد بود و واشنگتن برای دستیابی به این توافق همچنان تلاش می‌کند.

 ادعاهای سخنگوی کاخ سفید در حالی  مطرح می شود که روز سه شنبه تهران میزبان روسای جمهور ترکیه و روسیه در ادامه برگزاری نشست گفتگوهای آستانه درباره سوریه بوده است.

در پایان نشست، رؤسای جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که روسای جمهور بر تعهد تزلزل­ناپذیر خود به حاکمیت، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی جمهوری عربی سوریه و همچنین به اهداف و اصول منشور ملل متحد تأکید و تصریح کردند که این اصول باید مورد احترام همگان بوده و هیچ اقدامی، فارغ از عاملان آن، نباید این اصول را تضعیف نماید.