شهر خبر

یک مقام سازمان ملل:

نشست مجمع عمومی سازمان ملل حضوری برگزار می‌ شود

نشست مجمع عمومی سازمان ملل حضوری برگزار می‌ شود

سخنگوی مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرده که نشست امسال رهبران جهان در ماه سپتامبر فقط به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، ۱۵۷ نفر از سران کشورها و دولت‌ها اعلام کرده‌اند که در اولین گردهمایی حضوری رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل پس همه گیری کرونا در ماه سپتامبر شرکت خواهند کرد.

در فهرست شرکت کنندگان در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل نام افرادی همچون «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین، «ملک عبدالله دوم»، پادشاه اردن و رؤسای جمهور ایران، فرانسه، برزیل، کلمبیا، کره جنوبی، آفریقای جنوبی، مصر و ونزوئلا دیده می‌شود.

همچنین نام نخست وزیر جدید انگلیس، «اولاف شولز»، صدراعظم آلمان و نخست وزیران ژاپن، رژیم صهیونیستی، عراق و پاکستان نیز در میان شرکت کنندگان در مجمع عمومی سازمان ملل دیده می‌شود.

بر اساس این گزارش، چین معاون نخست‌وزیر خود را به نشست مجمع عمومی سازمان ملل می‌فرستد و روسیه نیز یکی از وزاریش و احتمالاً «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه را که در سال‌های اخیر به نمایندگی از این کشور در مجمع عمومی حضور داشته، امسال هم به نشست اعزام خواهد کرد.

طی دو سال گذشته و از سپتامبر ۲۰۲۰ همه گیر کرونا باعث شد رهبران جهان برای اولین بار در تاریخ ۷۵ ساله سازمان ملل برای نشست سالانه خود به نیویورک نیایند و سخنرانی‌ها به صورت ضبط شده و مجازی پخش شود و امسال اولین سال پس از کروناست که بار دیگر مجمع عمومی سازمان ملل فعالیت خود را به صورت حضوری آغاز می‌کند.

«پائولینا کوبیاک»، سخنگوی مجمع عمومی سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد که امسال هیچ سخنرانی از پیش ضبط شده برای پخش در مجمع عمومی نخواهیم داشت و رهبران فقط مجاز به شرکت حضوری در نشست مجمع عمومی هستند.

در جریان برگزاری نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل معمولاً هزاران نفر در ساختمان مقر سازمان ملل و اطراف آن حضور دارند و صدها رویداد جانبی در محدوده سازمان ملل اتفاق می‌افتد. هنوز مشخص نشده که آیا امسال امسال محدودیت‌هایی برای تعداد افراد مجاز به ورود به مقر سازمان ملل وجود خواهد داشت یا خیر؟