شهر خبر

سخنگوی کاخ سفید:

بایدن اقدامات جدید درباره بحران آب و هوایی را اعلام می کند

بایدن اقدامات جدید درباره بحران آب و هوایی را اعلام می کند

رئیس جمهمور آمریکا قرار است در سفر ایالتی خود اقدامات اجرایی در مورد بحران آب و هوایی را اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «کارین ژان پیر»، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد روز چهارشنبه در جریان سفر به ماساچوست، تدابیر جدید فدرال درباره بحران آب و هوا را اعلام کند، هرچند از اعلام وضعیت اضطراری آب و هوایی خودداری خواهد کرد.

پس از آنکه «جو مانچین»، سناتور دموکرات هفته گذشته اعلام کرد که کنگره حمایت از مقررات مهم آب و هوایی نیست، قانونگذاران دموکرات و گروه‌های محیط زیست از کاخ سفید خواسته‌اند تا اقدامات فوری درباره تغییرات آب و هوایی انجام دهد.

بایدن برای اعلام وضعیت اضطراری آب و هوا که براساس آن خط تولیدات نظامی و دفاعی برای تولید طیف وسیعی از محصولات و سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر بکار گرفته می‌شود، تحت فشار است، اما بعید به نظر می‌رسد که بایدن در حال حاضر چنین وضعیتی را اعلام کند.

سخنگوی کاخ سفید گفت که رئیس جمهور از سفر خود برای تاکید بر سرمایه گذاری‌های تاریخی در زمینه انرژی پاک استفاده خواهد کرد و اقدامات بیشتری را که برای مقابله با بحران آب و هوا و تضمین انرژی پاک لازم است، اعلام خواهد کرد.

بایدن در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خود در مورد اقدامات سختگیرانه در مورد تغییرات آب و هوایی بسیار شعار می‌داد و در مذاکرات بین المللی آب و هوا متعهد شد که تا سال ۲۰۳۰ آلودگی آب و هوا را ۵۰ درصد کاهش دهد و تا سال ۲۰۳۵ به ۱۰۰ درصد برق پاک برسد. اما برنامه اقلیمی او به دلیل چندین شکست بزرگ، از جمله عدم جلب حمایت کافی کنگره برای تصویب اقدامات حیاتی آب و هوا و انرژی پاک در لایحه بودجه فدرال، ثبت رکورد قیمت بنزین و اختلال در بازار جهانی انرژی ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین، از مسیر خارج شده است.