شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#فدراسیون فوتبال#انتخابات

عزیزیان: رئیس فدراسیون فوتبال باید فوتبالی باشد/ ساپینتو در استقلال کار سختی دارد

عزیزیان: رئیس فدراسیون فوتبال باید فوتبالی باشد/ ساپینتو در استقلال کار سختی دارد

تهران- ایرنا- سنگربان اسبق سرخابی‌ها گفت: اگر تصمیم‌گیر بودم و حق رای داشتم در انتخابات فدراسیون به یک فوتبالی رای می‌دادم.

به گزارش ایرنا،  سعید عزیزیان عصر سه شنبه در مراسم تجلیل از برترین‌های فوتبال استان تهران و در واکنش به صحبت‌های مجبتی جباری که گفته بود مهدی تاج از الان برای ریاست فدراسیون فوتبال انتخاب شده است، تاکید کرد: در این مورد حرفی ندارم چون از آنچه اتفاق می‌افتد بی‌اطلاعم اما من اگر حق رای داشتم به یک گزینه فوتبالی رای می‌دادم.

وی درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران یادآور شد: تیم ملی ایران مربوط به یک نفر نبوده و نیست، این تیم متعلق به همه ملت ایران و میلیون‌ها هوادار است. نکته بعدی این است که ما بازیکنانی می‌خواهیم که سرباز باشند و برای تیم ملی بجنگند. فوتبال در جام جهانی، ویترین ورزش ماست و همه باید تلاش کنند تا تیم در بهترین شرایط آماده حضور در این مسابقات شود. ما باید بهترین عملکرد را داشته باشیم و بازی تدارکاتی خوبی را پشت سرگذاشته تا با آمادگی کامل راهی این مسابقات شویم.  

سنگربان اسبق پرسپولیس در مورد متوقف شدن نقل و انتقالات این تیم تصریح کرد: اینکه چرا این اتفاق افتاده حتما دلیل و جوابی دارد، به نظر من نقل و انتقالات پرسپولیس باید شفاف باشد و بهترین کار این است که با هوادار راحت صحبت کرد.  هر اتفاقی دلیل دارد و شاید بدهی‌ها باعث این مساله شده باشد.  مدیرعامل تیم باید بیاید و با مردم و هواداران صحبت کند تا آنها در جریان مسایل روز باشگاه باشند.

او در مورد شرایط دروازه‌بانان سرخ‌پوشان تهران هم گفت: وقتی یک دروازه‌بان خوب عمل می‌کند همه می‌گویند گلر خوبی است اما وقتی اشتباه می‌کند همه می‌گویند مربی دروازه‌بانان تیم کارش را به درستی انجام نداده،  وقتی توپ از دست لک در می‌رود چه ربطی به فنایی دارد؟  

وی تصریح کرد: البته با آمدن بیرانوند، وضعیت دروازه پرسپولیس بهتر خواهد شد و مشکلات این تیم حل می‌شود.

دروازه‌بان سال‌های نه چندان دور استقلال در مورد وضعیت این تیم هم یادآور شد: استقلال امسال سال سختی پیش رو دارد چرا که با قهرمانی و رکوردهایی که مجیدی رقم زد کار برای هر مربی سخت شد. ساپینتو هم کار آسانی در این باشگاه ندارد،  هر فردی که سکان هدایت این تیم را در دست بگیرد باید بداند در چه مسیری قدم گذاشته و شاید با اولین باخت، هواداران علیه او موضع بگیرند.

او در مورد سنگربانان تیم ملی فوتبال ایران تاکید کرد: انتخاب نفر اول دروازه ایران کار آسانی نیست.  بیرانوند، حسینی، عابدزاده، اخباری، نیازمند و نفرات دیگری را داریم که در کل گلرهای خیلی خوبی هستند اما باید قبول بکنیم که رقابت خوبی ایجاد شده است و این می‌تواند به سود تیم ملی باشد.   

عزیزیان در مورد حریفان تیم ملی و اسکوچیچ خاطر نشان کرد: ما رقبای مطرحی را پیش رو داریم، ما باید در جام‌جهانی خیلی تلاش بکنیم تا اعتبار فوتبال ما حفظ شود. در ابتدا و در گام نخست نباید ببازیم و بعد به فکر بردن باشیم. در مورد اسکوچیچ هم اعتقاد دارم او زحمات بسیاری برای تیم کشیده و در شرایطی که هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد تیم را از آن شرایط بحرانی خارج کرد.  از مربی تیم ملی چه انتظاری داریم؟ باید می‌بردیم که بردیم و ماندن او بهترین کار بود.  

وی در مورد وضعیت تیم‌های پایه فوتبال استان تهران یادآور شد: وضع فوتبال پایه ما خوب نیست،  شکایت‌هایی وجود دارد و خیلی از پرونده‌های کمیته انضباطی مربوط به همین رده‌های سنی است.  رئیس هیات و همکاران او زحمات زیادی می‌کشند اما کمیته‌های اخلاق و انضباطی باید ورود کنند تا مشکلات را از نزدیک ببینند و اگر مساله‌ای است آن را حل کنند. باید نفراتی باشند که در هر بازی حضور داشته و از نزدیک روند کار را پیگیری کنند،  باید همه دست به دست هم بدهیم تا مشکلات حل شود و فوتبال در مسیری که باید باشد، قرار بگیرد.