شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#قیمت نفت#آمریکا

وزیر خزانه داری آمریکا مطرح کرد؛

آمریکا: کره جنوبی از طرح تعیین سقف قیمت نفت روسیه حمایت کند

آمریکا: کره جنوبی از طرح تعیین سقف قیمت نفت روسیه حمایت کند

وزیر خزانه داری آمریکا خواستار همکاری کره جنوبی در طرح تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزیر خزانه داری آمریکا می گوید کره جنوبی باید در تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه مشارکت کند.

«جنت یلن» روز سه شنبه کره جنوبی را ترغیب کرد که از طرح آمریکا برای تعیین محدوده قیمتی برای نفت روسیه حمایت کند.

وزیر خزانه داری آمریکا، که در سئول به سر می برد، خواستار همکاری بین‌المللی در جهت تثبیت قیمت‌ انرژی و کاهش اختلالات در زنجیره تامین انرژی شد. به گفته یلن چنین اختلاتی به تورم بالا در سطوح مختلف درآمدی منجر شده است.

یلن در اظهارات خود گریزی نیز به جنگ در اوکراین داشت و از دیگر کشورها خواست در جهت مخالفت با اقدامات روسیه در اوکراین با هم متحد شوند.

وزیر خزانه داری آمریکا همچنین مدعی شد که روسیه از ادغام اقتصادی به عنوان یک سلاح بهره می برد.

«چو کیونگ هو» معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد و دارایی کره جنوبی، نیز در این دیدار از آمادگی سئول برای حمایت از طرح سقف قیمت نفتی روسیه خبر داد و افزود که این طرح باید به گونه ای تدوین شود که به ثبات قیمت جهانی نفت و مصرف کننده کمک کند.

وزیر خزانه داری آمریکا همچنین در حاشیه نشست وزرای دارایی گروه ۲۰ یادآورشد که سقف قیمت یکی از قدرتمندترین ابزارهای ما برای مقابله با قیمت های بالایی است که مردم در آمریکا و سراسر جهان با آن مواجهه هستند. یلن همچنین بر اهمیت اقدام در گروه ۲۰ برای رسیدگی به بحران امنیت غذایی جهانی تاکید کرد.