شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه#اروپایی#کشورهای اروپایی

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرد؛

کاهش رشد اقتصادی کشورهای اروپایی در غیاب گاز روسیه

کاهش رشد اقتصادی کشورهای اروپایی در غیاب گاز روسیه

پیش بینی های صندوق بین المللی پول حاکی از آن است که کاهش رشد اقتصادی برای برخی کشورهای اروپایی در غیاب گاز روسیه محتمل خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، مقامات صندوق بین المللی پول اعلام کردند که اگر روسیه گاز ارسالی خود به اروپا را قطع کند، برخی کشورهای اروپایی ممکن است دچار افت ۶ درصدی در تولیدات خود شوند.

بر اساس این گزارش، برخی از کشورهای اروپایی که وابستگی زیادی به گاز روسیه دارند، در صورت بروز اختلال در عرضه گاز از سوی روسیه، با کاهش قابل توجه رشد اقتصادی مواجه خواهند شد.

مقامات صندوق بین المللی پول اعلام کردند که اگر محدودیت‌ها مانع از جریان گاز روسیه به اروپا شود، تأثیر منفی آن بر تولید اقتصادی کشورهای اروپایی قابل‌توجه خواهد بود.

بنا به پیش بینی صندوق بین المللی پول، این افت برای برخی از کشورهای اروپای مرکزی و شرقی به ویژه مجارستان، جمهوری اسلواکی و جمهوری چک قابل توجه خواهد بود. در این کشورها میزان استفاده از گاز روسیه بالاست و جایگزین های اندکی برای آن دارند.

در صورت قطع کامل گاز از سوی روسیه، برخی از کشورهای اروپای مرکزی و شرقی ممکن است با کمبود ۴۰ درصدی گاز مصرفی خود مواجه شوند.